„Имамо довољно технике и довољно људи да наше небо буде сигурно и заштићено сваког тренутка и да испуњавамо све своје обавезе“, рекао је Вулин новинарима на војном аеродрому „Батајница“, где је са начелником Генералштаба Војске Србије Љубишом Диковићем обишао припаднике дежурних снага противваздушне одбране, који су на „миговима 29“ извели показну вежбу летења у случају узбуне.
Министар је додао да је у оквиру Војнотехничког споразума са Русијом у току друга фаза ремонтовања „мигова“ која се, како каже, одвија по плану.
На питање новинара колико је „ловаца“ тренутно оспособљено да лети, министар је навео да тренутно може да се рачуна на три „мига 29“ и три „мига 21“, као и неколико „орлова“.
Вулин је изразио наду да ће Војска Србије ову годину „крунисати“ набавком шест нових вишенаменских хеликоптера Ми-17 додавши да су у току разговори са руском страном о конфигурацији ваздухоплова који су потребни Србији.
Упитан да ли ће се инвестирати у заштиту авиона који су на батајничком војном аеродрому изложени киши и снегу, министар је одговорио да„нови авиони и хеликоптери неће стићи у Србију док за њих не буду спремне одговарајуће надстрешнице и хангари“.
Командат Ратног ваздухопловства и ПВО Ранко Живак навео је да се осим ловачких авиона „миг 29“, који су данас учествовали у показној вежби, у дежурном систему налазе и снаге осматрања, јављања и навођења, као и ракетне јединице за противваздушну одбрану.
„Наша обученост и исправност авиона су на високом нивоу и на основу тога поуздано и сигурно штитимо и контролишемо наш животни простор и наставићемо да радимо на подизању те способности“, рекао је Живак.
На питање новинара да ли време од седам минута које је протекло од тренутка узбуне до полетања авиона може да буде краће, командат је рекао да су временске норме условљене искључиво техничким карактеристикама система на „ловцима“.
„Ту не можемо да утичемо и убрзавамо, а наши људи су оспособљени да то ураде у најкраћем времену. Оно што је важно је размена података са суседима, односно могућност самостално осматрања да бисмо на време имали информацију о потенцијалној претњи“, навео је Живак.
Пуковник Александар Пипоски објаснио је да је данас због временских прилика изведен део вежбе од узбуњивања дежурне јединице до фазе полетања.
„Авиони су способни да лете у свим метеоролошким условима, чак и по данашњим, али смо због мало времена демонстрирали само део вежбе.“
Он је додао да су сати летења које пилоти имају на „миговима 29“ сасвим довољни и задовољавајући за одржавање достигнуте способности.
„Авиони које смо набавили и које ћемо ускоро увести у оперативни употребу, допринеће да се ти сати повећају“, казао је Пипоски.