Главне теме разговора Николића и потпредседника Државне комисије за реформе и развој Kine Нинга Ђиџа били су постојећи пројекти, као и могућност реализације нових пројеката.
Двојица саговорника изразили су задовољство досадашњом сарадњом двеју држава у оквиру иницијативе „Појас и пут“, наведено је у саопштењу.
Као позитиван пример конкретне сарадње у области производње истакли су успешну приватизацију „Железаре Смедерево“.
Реализација пројекта пруге Београд-Будимпешта, који има највећи значај за регион, даће нов импулс иницијативи „16+1“, констатовао је Ђиџу.
„Кина вреднује сарадњу коју има са Србијом и Србија је за нас на листи приоритетних земаља у оквиру иницијативе ’Појас и пут‘. Комисија за реформу и развој наставиће да имплементира пројекте које лидери двеју држава договоре“, истакао је потпредседник Комисије за реформу и развој Кине.
Током радне посете Пекингу, покренути су разговори и о приватизацији „РТБ Бора“ од стране кинеске компаније „Зијин“.
Ђиџу је истакао да Комисија подржава кинеске компаније које намеравају да улажу у Србију попут компаније „Зијин“, чију намеру да приватизује „РТБ Бор“ је подржао и председник НР Кине Си Ђинпинг.
Николић је истакао неопходност што скорије финализације договора који се тичу даљих радова на деоници пруге Београд-Суботица, као и кредитних аранжмана са кинеском „Ексим банком“ за обилазницу Остружница-Бубањ поток и деоницу ауто-пута Прељина-Пожега.
„Кинеско-српска сарадња иде узлазном путањом у свим областима, за Србију су посебно охрабрујући подаци о расту нашег извоза у Кину. Жеља ми је да се у Србији реализује још пројеката који ће пунити буџет попут ’Железаре Смедерево‘“, казао је Николић.
„Користим ову прилику да председнику Сију, Вама, државним званичницима и народу НР Кине честитам изванредне економске и реформске успехе у протеклих 40 година“, нагласио је он.
Саговорницу су констатовали и да би, уз сагласност и сарадњу Београда, Скопља и Атине, кинеска страна пружила подршку разматрању реализације канала Дунав-Морава-Вардар-Егејско море, пројекта који би допринео речном повезивању европских држава, наведено је у саопштењу.