00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Реалност је да се Партизан и Звезда боре за место у плеј-ину
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Розанов“
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
Ауторска емисија Љубинке Милинчић
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Спутњик открива: Откуд све више снимљених духова

CC0 / pixabay / Уклети замак, духови
Уклети замак, духови - Sputnik Србија
Пратите нас
На интернету се појављује све већи број видео-клипова који приказују „тајанствене“ и паранормалне појаве. Иако ове клипове велики број корисника интернета прихвата са здравом дозом скепсе, увек има оних који поверују у њихов садржај. Руски програмер објашњава за Спутњик како се праве ови клипови.

Стручњак за програмирање Антон Панкратов објашњава да ипак зачуђујуће велики број људи верује у истинитост садржаја ових видео-записа и чак започиње дискусије са онима који покушавају да их убеде да је то само превара.

Електрична столица за извршење смртне казне. - Sputnik Србија
Убице које су прогањали духови убијених (фото, видео)

За прављење ових видео-клипова данас се користе програми, али се примењује и одређени психолошки приступ како би се гледаоци „навукли“ да поверују у њихову истинитост. У време када компјутерска технологија није била развијена као данас као позадина се користило специјално зелено платно „хромаки“. Уз помоћ ове зелене позадине (ређе плаве), могла се користити, на пример, играчка диносаурус и у комбинацији са снимцима направљеним уз различите објективе створити привид да је човек заиста стајао поред ових изумрлих бића.

Хромаки се и данас уз помоћ компјутерских програма активно користи у постпродукцији. Осим тога, данас се користи и технологија „хватања покрета“ (motion capture), када се актеру клипа облачи специјални костим са светлећим маркерима. Управо ови маркери су кључни, јер их у постпродукцији „прати“ специјални програм којима су они показатељ покрета, када већ дође до фазе анимације. Ове две технике у комбинацији дају најреалније приказе фантастичних сцена, али су засад оне прилично скупе и компликоване за кућну употребу. Зато аматери за прављење „фантастичних“ клипова или оних који наводно приказују неке паранормалне појаве користе технологију комбиновања снимака са јако замућним деловима кадра и још неке ситне „цаке“.

Наш саговорник каже да се уз помоћ ових трикова могу добити прилично примитивни видео-клипови који не могу да се пореде са готово реалним призорима у савременим блокбастерима.

„Зато се успешност ових аматерских клипова постиже заправо психолошким приступом. Ту мислим најпре на употребу различитих ’страшних‘ звукова у позадини, који би требало да произведу осећај паничног ишчекивања ужаса који следи. Ту је и ’ефекат стада‘ са употребом звукова из позадине и самих актера снимка. Осим тога, користи се и ’подметање‘ реалних снимака и у том смислу одличан је пример то да је део публике култни нискобуџетни хорор ’Вештице из Блера‘ доживео као документарни филм. Наиме, овај филм су наводно снимили студенти који су претходно нестали, па се потом јавио стил ’псеудодокументаристика‘. Може се рећи да сви ови популарни клипови са интернета заправо представљају овај квазистил“, објашњава Панкратов.

„Померање предмета је стари трик, одавно познат чак и деци, а користи се најобичнији најлон за пецање“, разбија митове наш саговорник.

А сви „духови“ на снимцима се могу објаснити на сличан начин, као на пример:

„Тајанствене фигуре које се покрећу на снимцима лошег квалитета — често су резултат ’размазивања‘ снимака у најједноставнијим програмима за обраду клипова“, закључује Панкратов.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала