00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
ВЕСТИ
Избори у САД: Камала Харис се обратила Албанцима
06:30
28 мин
СПУТЊИК СПОРТ
Инвазија „ванземаљаца“ на Маракану – новембар као путоказ вечитих у Евролиги
06:58
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Змајева жена“ - прича о Јелени Гатилузио, супрузи деспота Стефана Лазаревића
16:00
30 мин
СВЕТ СА СПУТЊИКОМ
Одбројавање пред најважније изборе на свету – шта ће бити дан после
17:00
60 мин
ДОК АНЂЕЛИ СПАВАЈУ
Слободан Бркић - очи које на оба света гледају
20:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Спутњик открива: Који немачки аутомобилски гигант долази у Србију (фото)

© AP Photo / Jae C. HongПрезентација немачке компаније ЗФ на сајму у Лас Вегасу
Презентација немачке компаније ЗФ на сајму у Лас Вегасу - Sputnik Србија
Пратите нас
После недавне посете Немачкој, председник Србије Александар Вучић најавио је да у Централну Србију стиже ауто-гигант, који ће да запосли више људи него што запошљавају РТБ Бор или Железара Смедерево.

Како незванично сазнајемо, реч је о акционарском друштву ЗФ, које је светски лидер у производњи компоненти за моторна возила. Фирма је уписана у Агенцију за привредни регистар 2. марта ове године као ЗФ Е-Мобилити СРБ д. о. о. са седиштем на Новом Београду, а као директор је наведен Милан Грујић, досадашњи директор њиховог представништва у Србији.

© APR / print screenФирма је уписана у Агенцију за привредни регистар 2. марта ове године као ЗФ Е-Мобилити СРБ д. о. о. са седиштем на Новом Београду
Фирма је уписана у Агенцију за привредни регистар 2. марта ове године као ЗФ Е-Мобилити СРБ д. о. о. са седиштем на Новом Београду - Sputnik Србија
Фирма је уписана у Агенцију за привредни регистар 2. марта ове године као ЗФ Е-Мобилити СРБ д. о. о. са седиштем на Новом Београду

„Захнрадфабрик“ (фабрика зупчаника) основана је 1915. у Немачкој, а специјализована је за производњу делова трансмисије (мењачи и диференцијали) и управљања моторним возилима.

Ова групација је у 2016. имала промет од преко 35 милијарди евра. Поред делова за путничка и комерцијална возила, бави се и производњом делова за железничку, бродску и авио индустрију. Акционарско друштво ЗФ има 230 производних локација у 40 земаља и запошљава око 138 хиљада људи.

Снабдевач је „Фолксваген групације“, „Мерцедеса“, „Бе-Ем-Веа“, „Реноа“, „Фијата“ и осталих светских брендова у атомобилској индустрији.

Занимљиво је да је ова компанија од 1915. производила зупчанике за дирижабле, а од 1919. због одредаба из Версајског уговора почиње да прави и делове за аутомобилску индустрију. У последње време се баве и системима вештачке интелигенције који се користе за аутономна возила, односно возила без возача.

Иначе, хрватски иноватор и оснивач компаније за производњу електричних возила „Римац аутомобили“, Мате Римац, објавио је да једна велика немачка аутомобилска компанија долази у Србију како би производила компоненте за електричне аутомобиле. Римац је, на свом налогу на Фејсбуку, написао да је био на скупу управе једне велике немачке аутомобилске компаније која има приходе готово на нивоу бруто домаћег производа Хрватске, али није прецизирао о којој компанији је реч.

Та немачка фирма је, како је навео, тражила локацију у источној Европи за градњу фабрике за електричне погонске системе, за шта се надметало 15 држава. У финалу су, како наводи, остале Србија и Македонија, да би та компанија на крају одабрала Србију, где ће се прозводити на стотине хиљада погонских система за електричне аутомобиле.

„Због проактивности српске владе, договорили су још један велики пројекат“, написао је он, додајући да није на њему да објави о чему је реч. „Жао ми је што нисам знао раније, јер бих погурао да се Хрватска узме у обзир. Но, можда је и боље овако, вероватно би био тотални ’waste of time‘ (губљење времена) јер не би био први пут да сам то радио“, закључио је Римац.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала