Како се наводи, пре свега је реч о медијском садржају који се ствара „са оне стране океана“, затим га реемитују глобални медији. Ту се, наводи Комисија, пре свега мисли на Лондон који уз помоћ британских власти настоји да дискредитује Русију, али и пробуди негативни осећај међу самим грађанима Русије.
Највише се, како се оцењује, користе медијски инструменти, укључујући интернет — то су углавном глобални медији који шире лажне вести, мишљења и закључке засноване на претпоставкама са циљем дискредитације спољне и унутрашње политика Русије на светском плану.
Истиче се да многи чланци оваквог типа садрже фразе попут „многи су мишљења“ или „како је свима познато“, а један део таквог медијског садржаја оријентисан је и на грађане саме Русије са циљем да се пласирају гласине и дезинформације о порасту опозиционог утицаја што се директно одражава на изборе.
Унутар Русије, поред медија, објашњавају руски сенатори, користе се и поједини новинари, блогери, позната медијска лица – они се вољно или невољно увлаче у пропагандне активности према иностраним сценаријима како би реализовале иностране агенде, упозоравају из Савета федерације.
„Један од таквих примера је и агресивна кампања глобалних медија да се Москва искључи из пројекта заштите законске власти у Сирији у тренутку када је нападају међународне терористичке организације, али и широке прозападне војно-политичке коалиције“, закључује се у извештају.