То што ће возачи у Србији уместо садашњих пет плаћати седам намета биће регулисано усвајањем новог закона о накнадама.
Због тога што су ове дажбине на нафтне деривате, посебно дизел гориво, у Србији највеће у односу на суседне земље и регион, возачи у транзиту већ сада танкују резервоаре пре наше границе, а јавна је тајна да и грађани који живе у пограничном подручју одлазе у комшилук да на тамошњим пумпама напуне резервоаре.
О овим проблемима, као и о чињеници да је, на пример, у цену горива убачен и трошак за маркирање и мониторинг горива, који ради приватни конзорцијум иако за то већ постоји надлежна тржишна инспекција, коју потрошачи такође плаћају кроз акцизу, у „Енергији Спутњика“ Јелица Путниковић разговарала је са Томиславом Мићовићем, генералним секретаром Удружења нафтних компанија Србије, и Небојшом Ћулумом, чланом извршног одбора струковног удружења Српске нафтно-гасне асоцијације и стручним сарадником Националног нафтног комитета Србије.
Саговорнике „Енергије Спутњика“ питали смо и докле се у Србији стигло са обавезним мешањем биодизела у дизел гориво произведено од нафте, као и зашто су европски произвођачи биодизела немоћни пред конкуренцијом из Аргентине.