00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

„Купили смо старе канте“: Хрватски нови авиони биће старији од пилота који ће њима летети

© AFP 2023 / JACK GUEZ Израелски војни авион Ф-16
Израелски војни авион  Ф-16 - Sputnik Србија
Пратите нас
Пензионисани хрватски пилот Иван Селак рекао је да су авиони које Хрватска купује од Израела — стари.
Хрватски авиони на прослави акције Олуја - Sputnik Србија
Хрватска донела судбинску одлуку о својој војсци

Селак је у Дневнику Нове ТВ изнео низ критика на набавку израелских авиона.

„Имао сам прилику да летим на борбеном авиону Ф-16. То је одличан, агилан и високо маневрабилан авион који је добро опремљен. Сједињене Америчке Државе су понудиле блок 70,72 што је научна фантастика, ту су и авиони понуђени од Грка и Израелаца. Авиони који ће доћи у Хрватску, а биће старији од пилота који ће њима летети, нису добра опција за Хрватску“, рекао је Селак, а преноси портал „Индекс“, који у наслову наводи да су авиони „старе канте“.

„Не фаворизујем ниједан авион и немам никакво интересовање, али желим да упозорим да се наши пилоти на израелским Ф-16 засигурно неће налетети. Највећа мана Ф-16 ’Барак‘ је што су њиме летели Израелци који су најбољи пилоти на свету и најбоље га користе. Они су их израубовали. Кад је авион произведен осамдесетих година прошлог века, произвођач је јасно навео да је његов животни век 30 година и 8.000 сати. Ти авиони су већ летели толико“, закључио је Иван Селак.

Загреб, Хрватска - Sputnik Србија
Изненађење у Загребу: За кога је Хрватска — Русију или Велику Британију

Ипак, хрватски пензионисани генерал Антон Тус има потпуно другачије мишљење од Селака.

„Он има те ресурсе, то нису потрошени ресурси, када би они били са животним веком од 30 и више година, онда би он био у праву, али с 20 година то је пола његовог животног века. То још није отписан авион, њему ће требати од 15 до 20 година пре него што буде морао да се заменити. То је сасвим нормално, прави пилот јасно воли да има нови авион. Мислим да су ти авиони у нормалном стању, само треба спроводити редовне прегледе и техничка испитивања“, рекао је Тус о старости авиона.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала