Како наводи портал, стварање новог стелт-авиона је омогућио Пад гвоздене завесе. Како пише аутор, компаније „Локид“ и Конструкторски биро „Јаковљев“ су потписали 1991. године споразум о сарадњи који је омогућио америчкој компанији да добије информације о авиону Јак-141, укључујући податке са тестирања, за које су биле потребне године рада.
„То је била критично важна информација која је помогла да се направи мотор — срце савременог Ф-35“, наводи портал.
Упоређујући два авиона, аутор наводи да се Ф-35 не може сматрати директним наследником модела Јак-141 — имају различите аеродинамичне профиле и системе стабилизације.
„Међутим, скоро сигурно су подаци који су добијени из совјетског пројекта авиона са вертикалним полетањем и слетањем коришћени за израду јуришног ловца Ф-35 лајтнинг II. Из тога произилази да део свог постојања Ф-35 дугује програму наоружања совјетске епохе“, пише аутор.
Јак-141, вишенаменски палубни авион са вертикалним узлетањем и слетањем намењен је за заштиту носача авиона од авијације противника, као и за бомбардовање копнених и морских циљева. Авион је конструисан `70-их година, док је први лет изведен 1987. године. Војска га никад није користила.
Ф-35 лајтнинг II је једномоторни вишенаменски борбени авион пете генерације са умањеном уочљивошћу. Намењен је за превласт у ваздушном простору, борбу против циљева на земљи и мору, као и за извршавање задатака извиђања.