Ако су украјинске власти током свих 27 месеци градње Кримског моста убеђивале свој народ да је све фото-монтажа, да тамо није подигнут ниједан стуб, а не да се ради о највећем мосту у Европи, сада су о реновирању војног аеродрома Белек одлучили да правовремено информишу и мора се признати — тачно.
Украјински медији су, позивајући се на своје „Министарство за привремено окупиране територије“, назвали реновирање војног аеродрома код Севастопоља новим „градилиштем века“.
„Подаци су добијени уз помоћ снимака из космоса, у којима се види да се на територији аеродрома активно воде земљани радови који су започети у јануару и представљају припремну фазу за асфалтирање нове писте“, саопштило је Министарство Украјине.
Како се наводи, на градилишту ради више од 60 грађевинских машина и „малих фабрика цемента“. Осим тога, Украјина је на паркингу избројала девет ловаца МиГ-29, један Ан-26 и 26 авиона Су-27, као и око стотину возила и специјалне технике.
Истина је да је након уласка Севастопоља у састав Руске Федерације на овом аеродрому распоређен 38. Ловачки авиациони пук, 27. Мешана авиациона дивизија 4. Армије и ПВО Ваздушно-космичких снага. Један од разлога за изградњу нове писте јесте напета ситуација у региону и потреба за јачањем одбране Крима. Русија је на полуострво већ пребацила два пука С-400 који су затворили небо изнад полуострва.
Други разлог за ремонт старог војног аеродрома који је изграђен још далеке 1941. године јесте слаба повезаност са континенталном Русијом. Све до данас, до отварања Кримског моста, превоз путника се највише одвијао преко аеродрома у Симферопољу. Након референдума на Криму 2014. године, била је покренута дискусија да се и Балбек искористи у цивилне сврхе. Наравно, за то је био потребан озбиљан ремонт, како писте, тако и терминала и у причи се завршио и Кримски мост. Сад је потреба за још једним аеродромом на полуострву смањена.
Треба рећи да војска изгледа није била баш одушевљена да дели аеродром са цивилним сектором из објективних разлога. Цивилни саобраћај има тачно утврђено време полетања и слетања, а то би ометало војску да изводи своје редовне летове и војне вежбе.
Ове године је изгледа пронађено компромисно решење. Како неки аналитичари претпостављају, Балбек ће остати војни аеродром, али ће на њега моћи да слећу и они који имају ВИП статус: владини чиновници, високи функционери, бизнисмени.
Очекује се да већ крајем године буде завршена писта, а терминал и аеродром ће моћи да прихватају путнике. Међутим, сва пратећа инфраструктура за свеобухватну цивилну експлоатацију биће готова тек 2020. године.