Русија обнавља производњу „Руслана“

© Фотохост-агентство / Уђи у базу фотографијаТешки транспортни авион Ан-124-100 "Руслан" на војној паради у Москви
Тешки транспортни авион Ан-124-100 Руслан на војној паради у Москви - Sputnik Србија
Пратите нас
Русија би могла да обнови производњу Ан-124 „Руслан“, највећег транспортног авиона на свету, иако Кијев сматра да Украјина има ексклузивно право на њега. Руски војни експерти наводе да је Ан-124 развијан у украјинској фабрици „Антонов“, али да се готово увек производио на територији Русије, у уљановској фабрици „Авиастар“.

Јуриј Ситник, члан председничке комисије за питања развоја авијације, изјавио је да би производња авиона Ан-124 „Руслан“ могла да буде обновљена под новим брендом.

Русија распоређује противваздушне одбране ракетни систем С-400 у Сирији - Sputnik Србија
Рат због С-400: Саудијска Арабија прети Катару војном акцијом

Како је објаснио, према свим међународним правилима Русија може да користи ту марку Ан-124 ако није унела драстичне измене у тај авион, а измена ће бити и он ће бити произведен под новим брендом.

Ситник је навео да руски инжењери планирају да модернизују конструкцију шасије, а такође и да промене моторе. Како је истакао, то значи да ће база Ан-124 фактички бити сасвим другачија, односно да ће то бити други авион.

Претходно је и командант руске Војно-транспортне авијације Владимир Бенедиктов изјавио да би производња авиона могла да буде обновљена, али да коначна одлука о томе још није донета.

„Украјинци и фабрика ’Антонов‘ и даље инсистирају на томе да Русија не може да настави да ради са овим авионима, јер би то довело до проблема безбедности. А Русија каже да је у тај авион већ уложено толико труда, рада и памети руских инжењера, техничара и стручњака да је од тог украјинског Ан-124 остала само контура. Не треба заборавити да су две трећине ’Руслана‘, који постоје данас у Русији, произведене у Уљановску. Та руска фабрика је учинила много тога како би биле побољшане перформансе, тј. тактичко-техничке карактеристике тог авиона. Украјинци прете Русији судским тужбама, али чињеница је да је Ан-124 за све ове године коришћења и модернизације дефинитивно, скоро 95 одсто, већ постао руски. Тако да су ту било какве претензије неосноване“, рекао је за Спутњик војни коментатор Виктор Баранец.

Антонов авион „Руслан“ - Sputnik Србија
Украјински „Антонов“ тражи утеху у Белорусији

Он је скренуо пажњу на чињеницу да коначна одлука о модернизацији Ан-124 још није донета.

„Такав авион могао би да буде користан. С друге стране, Русија данас има фантастичан модификован авион Ил-76, који је тестиран и проверен у пракси и рату… Спремност да се модернизује Ан-124 је за похвалу, али је потребно сагледати и величину војног буџета и посаветовати се са купцима и војском“, сматра Баранец.

Експерти наводе да Русија има све технологије и да је једина земља у свету која је у стању да производи „Руслане“. Такође, у фабрици у Уљановску се врше сва сервисирања и ремонтовање тих авиона, укључујући и капитална.

Ан-124 „Руслан“ био је створен у Совјетском савезу осамдесетих година прошлог века. Први пут је полетео 1982, а почео је да се користи 1987. године. Сада се већи део „Руслана“ налази у служби Ваздушно-космичких снага Русије (16 комада), али га користе и друге руске јединице и компаније.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала