Јунак ове приче наводи да су га већ током првих месеци на радном месту редовно хвалили и да се и касније наставио позитиван однос према њему. Диало се бавио радом на новим програмима и све је одлично ишло. Иако је све било „како се само пожелети може“, једног јутра је од шефице добио чудну поруку: „Ох, да ли је све у реду?".
Млади програмер је помислио да се ради о грешци и није одговорио на поруку. Истог дана, имао је проблема при уласку у зграду где ради. Његова картица за улазак у зграду није функционисала, али га је пријатељски, уз осмех, поздравио чувар и омогућио му да уђе. Диало се обратио колегама у кадровском одељењу како би установио о каквој врсти грешке се ради, а они су одговорили да су добили „врло чудно писмо“ у вези са њим и обећали су да ће решити овај случај. Нико му се до краја тог радног дана, који је иначе прошао сасвим уобичајено, није јавио из кадровског.
Следећег дана Диало није могао да уђе на паркинг фирме, пропусница и даље није радила, па је програмер поново молио чувара да му отвори рампу и уведе га у пословну зграду. У кадровској служби су му издали привремену пропусницу и поднели захтев да му се изради нова. Током тог дана Диало је почео да губи приступ различитим програмима на свом радном компјутеру, а менаџер му је у паници саопштио да је његов приватни налог деактивиран.
Нико, укључујући руководство, није схватао шта се дешава јер Диала нису планирали да отпусте и нису издали одговарајуће решење. Целу ову причу сазнала је председница компаније, па је наложила сервисној служби да све поправи и убедила је Диала да све је у реду. Али, као одговор, шефица је добила писмо са ознаком „важно“, у којем је било наведено да је уговор са Диалом раскинут.
Наредног дана чувари су замолили Диала да покупи своје ствари и напусти канцеларију. Он је наредних дана седео код куће и дописивао се са својим колегама, који су се покушавали да схвате како се све то догодило. На крају је откривено да је менаџер морао да обнови уговор са Диалом, јер је фирму купила једна већа компанија. Дакле, његов стари уговор је истекао, а нови није био направљен, јер су на њега сви заборавили. Систем је самостално одлучио да Диало више не ради за компанију и почео је да блокира све његове налоге.
Проблем је био решен тек након три недеље, тако што је са Диалом закључен потпуно нови уговор. Тек тада је он поново добио приступ свом пословном компјутеру и програмима. Све ово време није могао да ради на вишемилионском пројекту, за који је био задужен, и није добијао плату.
„Сигурносни систем на послу је очигледно само илузија“, написао је програмер.
„Аутоматика у великој мери може да поједностави живот у компанији, али мора постојати начин да се контролише рад робот, јер и он греши.“