Круна руских лепотица је неочекивано постала хит. Овај део старе руске женске одоре се „поново родио“ захваљујући Шампионату света у фудбалу, као и неочекиваном успеху руске репрезентације.
Различите компаније, попут „Збербанке“, „Кнора“, па и мобилних провајдера „Мегафон“ и „Билајн“, брже-боље су такорећи „обукли“ своје логотипе или маскоте у кокошнике. То је било учињено одмах након меча Русија — Шпанија, пошто је камера забележила троје навијача са овим украсима за главу. Ове фотографије су моментално постале хит на интернету.
„Захваљујући веселим навијачима који су током меча носили кокошнике, наш национални украс за главу је постао поново популаран и о њему сад сви говоре. Занимљиво је да овај женски украс за главу масовно носе и мушкарци навијачи. Још популарнији може постати захваљујући пројекту Made in Russia Руског експортног центра“, стоји у саопштењу ове организације.
Истиче се такође да су овај аксесоар посебно тражили навијачи из Француске, Белгије, САД, Казахстана, Белорусије, Немачке и Велике Британије.
„Ово је чисто руски производ, сувенир. Венецијанску маску нећете куповати у Русији, него ћете отићи у Италију. А кокошник је нешто што је типично за ове просторе и они се морају само у Русији продавати. Зато, нека туристи дођу код нас и купе на лицу места“, сматра Наталија Иванова, менаџерка продаје компаније „Кокошник“ из Санкт Петербурга. Ова фирма се специјализовала за продају руске традиционалне одеће за различите фолклорне ансамбле и они не праве сувенире.
„Сада због помаме туристи и навијачи купују и по неколико комада. Купују и Руси који живе у иностранству или ансамбли. На пример, недавно су купили Французи који имају свој оркестар и негују руску музику и певају у свом малом ресторану“, каже Иванова.
По њеним речима, купци кокошника су и из САД, Ирана, Француске и скандинавских земаља. Они који не могу доћи лично, наручују преко интернета.
Шампионат у фудбалу је заиста довео до раста потражње.
„Обично је током лета ’мртав период‘, јер углавном сви ансамбли или путују на турнеје, или им је сезона одмора. Захваљујући Мундијалу, овог јуна је за разлику од свих претходних било много поруџбина и имали смо много купаца“, каже Иванова.
Ова компанија прави кокошнике у Русији, иако се на тржишту, нажалост могу наћи и јефтине кинеске копије.
„То није то. Као прво, то нису баш руски кокошники, то је више аксесоар уз костим Снежане или Златокосе. У крајњој линији, оно што сам ја видела, то је све било неквалитетно, направљено на картону. Наш кокошник је квалитетан, произведен у Русији“, објашњава саговорница.
Наравно, док буде трајао Мундијал, биће и повећане потражње. Овај спонтани симбол или украс Мундијала остаће упамћен као једна од главних асоцијација на Русију и фудбалске навијаче.