Укупна дужина две цеви тунела износи 2,2 километра, радови се изводе паралелно на четири тачке — са северног и јужног портала уз примену новоаустријске методе. Безбедност радова се омогућује технологијом пробијања тунела под заштитним штитом или „кишобраном“, како га зову српски грађевинци.
Овај „кишобран“ представља конструкцију од металних цеви, испуњених бетоном, што омогућава да се искључе потенцијална локална обрушавања земљишта приликом изградње, наводи се у саопштењу.
За монтажу таквог заштитног штита специјално су израђене две машине за бушење „MЦ технолоџи MДT 230К“, којима се обезбеђује пробијање са планском цикличношћу и минималним временским трошковима. Осим ових машина на објекту ради преко 70 јединица тунелске и друге грађевинске механизације. Ближе се крају активности на заштити од клизишта, функционишу привремени системи за одвод воде.
Радови на објекту се изводе 24 часа дневно у свим временским условима, у било ком годишњем добу. Вишестепена контрола у воду надзорних органа, акредитованих лабораторија и независних консултаната прати квалитет и ток радова.
„РЖД Интернешенел“ д.о.о. изводи радове на изградњи тунела у Чортановцима и двоколосечног вијадукта у плавном делу Дунава у оквиру Анекса бр. 3.1. општег Уговора. Укупна вредност овог анекса износи око 338 милиона америчких долара. Планирано је да се радови на објектима заврше 2021. године, стоји у саопштењу РЖД-а.