Компанија „Евро банкнота мемори“ продала је преко пет милиона новчаница сувенира и нема планова за успоравање. Овај предузетник планира да прошири посао, а очекује се да ће до 2019. године доћи до 20 земаља, 11 више него сада.
Новчаница са ликом Карла Маркса од „0 евра“ очарала је туристе, који за њу издвајају три евра. То је потврдио и туристички одбор у Марксовом родном граду Триру у Немачкој, у коме су истакли да је ова новчаница искочила на врх листе најбоље продаваних сувенира, преноси Б 92.
Идеја да се изда оваква новчаница потекла је због 200. годишњице Марксовог рођења, 5. маја, а за мање од месец дана продато је 5.000 ових новчаница. До сада је продата у преко 100.000 примерака.
„Нико није очекивао да ће ове новчанице постати толико популарне“, рекао је представник за туризам и маркетинг из Трира, додајући да је управо ова новчаница најпродаванија у односу на остале сувенире.
„0 евра — прави серијски број, заједно са својом љубичастом бојом, посебно је очарала туристе из Кине, где је Марксова филозофија и даље присутна у идеологији владајуће комунистичке партије у земљи“, објаснио је он.
Идеја о новчаницама од „0 евра“ потекла је од француског предузетника Ричарда Фајла. Он је био инспирисан успехом свог пројекта када је продавао медаље као сувенире. Оне су се продале у преко 60 милиона комада и дизајниране су у сарадњи са Паризом. Због тога је Фајл одлучио да креира као сувенире ове нове, висококвалитетне новчанице 2015. године.
„Сваке године настојимо да креирамо колекцију која одражава културни и туристички пејзаж у свим својим различитостима, како географски, тако и секторски“, рекао је Фајл.
Он је објаснио да ове новчанице поседују све као и оне праве, традиционалне. Како је истакао, квалитет је врхунски, поседују водени жиг, холографску заштиту, ефекат видљив под УВ зрацима.
Управо су ови детаљи привукли и очарали колекционаре. На И-беју се плаћају и 3.000 долара.
„Свака новчаница је јединствена, јер има свој серијски број. Колекционари траже белешке са бројем један или шест нула. Постоје људи који купују новчанице чији се број поклапа са годином у којој су рођени“, објашњава Фајл.
Како каже, колекционари и бизнисмени имају своје сопствене навике.
„Прикупљање је страст, а све што се тиче страсти је ирационално“, признао је он, истичући да није ни чудно због чега је свет полудео за оваквом врстом сувенира.