Године 2016. професор Антонио Бренчич са Универзитета у Ђенови прозвао га је „неуспехом инжењерства“.
„Мост је лош. Пре или касније мораће да буде замењен“, рекао је пре две године за италијанске медије.
Јуче је заменик министра саобраћаја Едоардо Рици, који живи у граду, рекао да га грађани Ђенове користе два пута дневно.
„Не можемо живети с инфраструктуром изграђеном током 1950-их и 1960-их“, додао је.
Оператор италијанског моста, у чијем рушењу је страдало 37 особа, саопштио је данас да је изводио регуларне, софистициране провере његове структуре пре несреће и да су оне дале добре резултате.
„Аутостраде пер л Италија“, део инфраструктурне групе „Атлантија“ издао је саопштење након што је Влада затражила да њени менаџери поднесу оставке, пренео је Ројтерс.
„Аутостраде“ је саопштио да је програм за одржавње моста био заснован на резултатима регуларних провера и да је одобраван од стране Министарства саобраћаја.
У међувремену, италијански министар саобраћаја Данило Тонинели изјавио је да ће „Аутостраде“ морати да плати трошак за реконструкцију моста.
Из италијанске Владе су казали да је урушавање вијадукта показало Италији да је потребно улагати више у обнову истрошене инфраструктуре, игноришући и ограничења буџета Европске уније ако је потребно.
„Требало би да се запитамо да ли су поштовање тих ограничења буџета важнија од безбедности италијанских грађана. Очигледно за мене нису“, рекао је потпредседник Владе и министар унутрашњих послова Матео Салвини.
Додао је да се „обавезује Италијанима да ће истрајати до краја у проналажењу одговорних за ту катастрофу, јер није прихватљиво да се тако умре у 2018. години“.