00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Реалност је да се Партизан и Звезда боре за место у плеј-ину
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Розанов“
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
Ауторска емисија Љубинке Милинчић
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Одбачена пољска верзија о експлозији авиона Качињског

© Sputnik / Олег Минеев / Уђи у базу фотографијаОстаци пољског владиног авиона Ту-154 у Смоленску у коме је погинуо Лех Качињски
Остаци пољског владиног авиона Ту-154 у Смоленску у коме је погинуо Лех Качињски - Sputnik Србија
Пратите нас
Истрага у Русији решила је сва питања о узроцима рушења авиона Качињског, верзија пољске стране о експлозији није потврђена, саопштила је портпаролка Истражног комитета Русије Светлана Петренко.
Спасилачке екипе на месту пада авиона пољске владе Ту-154 - Sputnik Србија
Остаци авиона Качињског остају у Русији

„До трагедије је довео скуп фактора, међу којима су и чињеница да командант посаде није предузео правовремене акције да напусти алтернативни аеродром при постојећим временским условима на аеродрому у Смољенску, затим погрешни поступци посаде приликом слетања ван видљивости земаљских оријентира, наставак фазе слетања, као и непостојање потребне реакције и захтеваних радњи при вишеструком активирању система раног упозоравања да се приближава земљи“, рекла је она.

Петренкова је нагласила да је Комитет пажљиво проверио све остале варијанте, а прво се проучавала верзија коју је о експлозији дала Варшава, али она није потврђена. До истих закључака дошли су и специјалисти Међудржавног ваздухопловног комитета (МАК) након сопствене истраге.

„Стога и додатна инспекција фрагмената авиона, ексклузивна жеља пољске стране, коју смо спремни да испунимо у оквиру блиске сарадње у истрази овог случаја“, објаснила је она. 

Пољске колеге су у Русију долазиле 11 пута да би радиле са материјалним доказима, подсетио је Истражни комитет. Са њиховим учешћем више пута су спроведене инспекције и места пада авиона и његових фрагмената.

Олупина авиона Ту-154 пољског председника Качинског у Смоленску - Sputnik Србија
Пољска: Пронађен траг експлозива на остацима авиона погинулог Качињског

Сада Комитет извршава наредни захтев надлежних органа Пољске о пружању правне помоћи. Од 3. до 7. септембра у њиховом присуству биће изведен додатни преглед агрегата, подсклопова и структурних елемената авиона који се чувају у Смоленску. Да би се утврдио напредак и резултати инспекције, Истражни комитет ће пружити савремену форензичку технику.

Катастрофа код Смоленска

Авион Ту-154, у којем се налазио Лех Качињски, срушио се 10. априла 2010. године приликом слетања на аеродром у руском граду Смоленску, а осим председника у авиону је било још 96 особа.  

Међудржавни ваздухопловни комитет је 2011. године објавио завршни извештај о резултатима техничке истраге, према којем је одлука посаде да не оде на алтернативни аеродром препозната као директни узрок пада авиона, а системски узроци били су недостаци у обезбеђивању лета и припреме посаде.

Прва пољска комисија, под руководством бившег министра унутрашњих послова Јержија Милера, дошла је до сличних закључака и назвала као узрок катастрофе спуштање испод дозвољеног минимума председничког авиона, који је кренуо да слеће упркос густој магли. Садашње пољске власти се нису сложиле са извештајем Међународног комитета и закључцима Милерове комисије и одлучиле су да формирају другу комисију.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала