Мост су отворили председник Србије Александар Вучић и европски комесар за преговоре о проширењу и суседску политику Јоханес Хан, преноси Танјуг.
Вучић и Хан су се руковали поред инфо-табле, након чега су на почетку моста уклонили пластичне баријере и тиме симболично отворили друмску саобраћајницу и прошетали се до половине моста.
Присуствовали су и потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, градоначелник Новог сада Милош Вучевић и председник Покрајинске владе Игор Мировић, као и директрои јавних предузећа, укључујући Зорана Бабића, директора Коридора Србије.
Први возови су преко новог Жежељегов моста прешли крајем марта ове године.
Мост је део железничког Коридора 10 и биће део брзе пруге Београд — Будимпешта.
Након пуштања у рад новог моста, уместо старог који је срушен у НАТО бомбардовању 1999. године, у наредном периоду се очекује уклањање старог монтажно-демонтажно друмско-железничког моста, који је у функцији од 2000. године и железничком пругом спаја две обале Дунава код Новог Сада, сремску и бачку.
Изградња моста је коштала 54 милиона евра, од чега је ЕУ финансирала пројекат са 25 милиона евра, 25 милиона су дали покрајина и град и држава је издвојила четири милона.
У оквиру пројекта су уређени и коловози, тротоари и бициклистичке стазе.
Поново је успостављане добра веза према индустријској зони, слободној царинској зони, изласку на ауто-пут и луци Нови Сад.
Тај правац за друмски саобраћај је био у прекиду од 2010. године.
Нови Жежељев мост је челично-лучни за железнички и друмски саобраћај.
Дугачак је 474 метара, а 31,45 метара широк. Размак између лука и затеге је око 42 метра.
Садржи два железничка колосека, који омогућавају брзину од 160 км на сат за путничке и 120 километара на сат за теретне возове.
Две друмске траке су рађене тако да обе имају ширину од 3,5 метра и одговарају стандардима брзине возила од 80 до 100 км на сат.
Такође, ту су и две пешачке стазе ширине 2,5 метра.
Мост је челичне конструкције и налази се на пет стубова, од којих је један преузет са старог моста.
У класи је железничких лучних мостова са затегом и укрштеним вешаљкама и светски је рекордер у распону са 219 метара распона.
Мост је рађен према европским стандардима и техничким условима немачких железница.
Пројектован век трајања је 100 година, с тим што такви мостови трају много дуже.
Стари мост срушен у НАТО бомбардовању је изграђен 1961. године по пројекту архитекте Бранка Жежеља, по коме је и добио име, иако је његов званични назив био Мост братства и јединства.
У НАТО бомбардовању 1999. године стари мост је гађан 12 пута и 23. априла је коначно срушен.