Министарство изнело је хронологију трагедије из минута у минут са приказом објективних података радарских средстава о ситуацији у ваздуху изнад Сирије 17. септембра и дејства израелске авијације у области авионске несреће.
Израелско ваздухопловство упозорило је руске колеге о планираном нападу на индустријске објекте у Сирије 17. септембра у тренутку почетка напада, али не благовремено, чиме је нарушио споразум из 2015. године о спречавању инцидената у ваздуху, саопштио је Конашенков.
Оне је истакао да израелска војска није навела место својих ловаца Ф-16.
Израелско ваздухопловство довело је руску страну у заблуду у вези са подручјем напада у Сирији 17. септембра, због чега је дошло до несреће Ил-20, који није могао да уђе у безбедну зону, додао је Конашенков.
„Током разговора представница штаба ваздухопловних снага Израела саопштила је да се циљеви, на које се планира напад израелских авиона, налазе на северу Сирије“, рекао је портпарол.
„Као што видите на мапи, ваздушни напади Израела нису изведени у северном делу Сирије, већ на подручју Латакије, која је западна провинција, а сам град Латакија се налази на западној обали земље“, додао је Конашенков.
Одмах након упозорења, командант Ил-20, који је био на северу Сирије, добио је наређење да напусти подручје извршења задатка на југу и врати се у базу.
Због чињенице да је израелски официр обмануо у погледу подручја напада, руски авион Ил-20 није успео да се повуче на безбедно подручје, објаснио је Конашенков.
Израелски пилоти ловаца Ф-16 намерно су се покривали руским Ил-20 од сиријских противавионских ракета, настављајући да маневришу у овој области, нагласио је он.
„Израелски пилот морао је да зна да је ефикасна рефлектујућа површина авиона Ил-20 значајно већа од аналогне површине ловца Ф-16 и управо руски авион ће бити највероватнија мета противавионске ракете“, додао је Конашенков.
Авион Ф-16 израелских ваздухопловних снага се приближавао авиону Ил-20, што је противваздушна одбрана Сирије схватила као покушај другог напада на инфраструктурне објекте у Сирији, рекао је он.
Конашенков је прецизирао да је ракета сиријских ПВО погодила авион у 22.03 по московском времену (21.03 по средњоевропском).
Посада руског извиђачког авиона покушала је да се спасе и започела ванредно слетање након што су га израелски ловци Ф-16 искористили за покривање од ракета сиријске ПВО, додао је он.
„У 22.03 сиријска противавионска ракета погодила је много већу (од израелског Ф-16) и ближу мету — авион Ил-20. Командант посаде пријавио је пожар и почетак наглог пада. У 22.07 ознака руског извиђачког авиона Ил-20 нестала је са радарских екрана“, навео је он.
Израел је понудио руским војницима помоћ у потрази авиона тек 50 минута након што је авион оборен због неодговорних поступака израелских ловаца, рекао је Конашенков.
Према његовим речима израелски авиони су напустили зону у 22.40, док их је руска војска обавестила о почетку операције потраге у 22.29.
Израелски авиони нису отишли у свој ваздушни простор, већ су остали у истом подручју и наставили ваздушно дежурство до 22.40. У 22.29. дежурни официр команде руске групе у Сирији саопштио је израелском официру ваздухопловних снага да је руски авион погођен. Русија је тражила да се њихова средства повуку из тог подручја, пошто су коришћена средства за спасавање, објаснио је он.
Министарство одбране Русије сматра да су за обарање извиђачког авиона Ил-20 у Сирији криве израелске ваздухопловне снаге, које су или деловале непрофесионално или су извршиле криминалну немарност, истакао је Конашенков.
„Приказани објективни подаци показују да акције израелских пилота, који су довели до погибије 15 руских војника, говоре или о недостатку професионализма или барем о криминалном немару. Због тога сматрамо да су за трагедију са руским авионом Ил-20 у потпуности криве ваздухопловне снаге Израела и они који су доносили одлуку о оваквим поступцима“, рекао је портпарол Министарства.
Русија је пре катастрофе авиона Ил-20 била спремна да помаже Израелу у потрази за посмртним остацима израелских војника у Сирији, рекао је Конашенков. „У овом контексту, потези израелске авијације према руском авиону Ил-20 излазе изван оквира цивилизоване изградње односа“, закључио је представник Министарства одбране.
Руска страна је обавештавала Израел о својим летовима током операције у Сирији 12 пута чешће него Израел Русију, истакао је он.
Такође, Русија никада није кршила споразум са Израелом и није употребљавала против његових авиона своју противваздушну одбрану у Сирији, чак и када је од израелске стране долазила претња, нагласио је он.
При томе је Конашенков нагласио да се понашање израелских пилота „радикално разликује од акција америчке авијације у региону“. Русија и Сједињене Америчке Државе имају канал везе за спречавање инцидената у ваздуху. Стране унапред обавештавају једна другу о плановима употребе авијације у различитим областима Сирије.
„То нам омогућава да благовремено предузимамо мере за искључивање свих ситуација које представљају претњу руским и америчким трупама, како у ваздуху тако и на земљи“, додао је генерал.
Министарство одбране Русије саопштило је да је 17. септембра у 23 сата по московском времену изгубљена веза с руским авионом Ил-20 који се враћао у авио-базу Хмејмим. Авион се налазио на 35 километара од обале Средоземног мора.
У исто време, како је саопштило Министарство, четири израелска ловца Ф-16 напала су сиријске објекте у Латакији. Према подацима Министарства одбране Русије, скривајући се иза руског авиона, израелски пилоти су га изложили нападу сиријске противваздушне одбране. Ил-20 је оборен ракетом из комплекса С-200. Погинуло је 15 руских војника.