00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ДОК АНЂЕЛИ СПАВАЈУ
16:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Андреј Бели“
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
Кад ликови из романа одлуче да убију писца
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Очекујем експлозију медаља у атлетици, Ивана није рекла последњу реч
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Навали народе: Украјина на распродаји
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Русија прави мотор за хиперзвучни авион до 2050.

© Sputnik / Михаил Воскресенский / Уђи у базу фотографијаМакета мотора АЛ-31ФН на међународном војно-техничком форуму "Армија 2017"
Макета мотора АЛ-31ФН на међународном војно-техничком форуму Армија 2017 - Sputnik Србија
Пратите нас
Мотор за путнички авион који ће му омогућити да постигне хиперсоничну брзину могао би се појавити до 2050. године, изјавио је за Спутњик генерални директор Централног института за авионске моторе (ЦИАМ) „Баранов“ Михаил Гордин.
Поглед на језеро Бајкал из авиона - Sputnik Србија
Руси развијају „авион будућности“

„Уколико тестови демонстратора буду успешни, тај тип мотора моћи ће да се сматра делом комбинованог мотора за цивилне ваздухоплове велике брзине и вишенаменског аерокосмичког система. Ово је веома тежак задатак. Мислим да је његово решење могуће до 2050. године“, рекао је Гордин.

Он је подсетио да је ЦИАМ у оквиру међународног пројекта „Хексафлај инт“ извео тестирање модула са одговарајућом конфигурацијом коморе за сагоревање и постигао да се, приликом симулирања лета са брзином која одговара 7,4 маха, достиже позитиван аеро-погонски баланс.

„Сходно томе, сам концепт хидрогенског мотора са директним протоком има право на живот и може се реализовати непосредно на демонстратору“, рекао је генерални директор института.

Он је такође рекао да се за следећу годину планира тестирање авиона-двоседа на водоничним сагоривим ћелијама.

Демонстратор перспективног хибридног погонског система могао би бити тестиран у лету у летачкој лабораторији 2020. године, додао је Гордин.

Потврђено: Русија покренула серијску производњу хиперзвучних ракета „Авангард“ (видео)

„Руска компанија ’Супер окс‘, која је један од водећих светских произвођача високотемпературних суперпреводника, направила је електрични мотор од 500 киловата по наруџби Фонда за напредна испитивања… На основу тог мотора желимо да направимо демонстратор хибридног погонског система. Ако се за годину дана, 2020. године, финансирање настави, онда ћемо га тестирати у лету у летачкој лабораторији, потрудићемо се да потврдимо конструктивна решења и ефикасност тежине и потрошње горива“, истакао је Гордин.

Он је објаснио да је карактеристика овог пројекта употреба електромотора са високотемпературним суперпроводницима.

„Коришћење суперпроводљивости омогућиће да се кардинално смањи специфична маса електромотора и његов коефицијент корисног дејства повећа на скоро 100 одсто“, рекао је генерални директор ЦИАМ-а. 

Гордин је саопштио да је главни проблем „електричног кретања“ капацитет акумулатора.

„Због тога ће се наредних година, највероватније, појавити авиони на хибридни погон. На њима ће бити уграђен гасно-турбински мотор који ће производити енергију за електромоторе који покрећу елисе. Међутим, пре него што се такви авиони буду производили серијски, треба схватити како ради овај хибридни погон. У теорији, шема хибридног мотора даје значајно повећање еколошке ефикасности и потрошње горива, али све то треба потврдити у пракси“, истакао је он.

Гордин је прецизирао да научно-истраживачки рад који води институт ЦИАМ служи управо да би се направио демонстратор хибридног погонског система.

„Технологије развијене и одрађене током стварања демонстратора могу се искористити за стварање главног погонског система за најразличитије летелице, укључујући и мултироторне“, закључио је Гордин.

Међународни пројекат „Хексафлај инт“ (експериментална летелица велике брзине) почео је са радом 2014. године. У њему учествују Холандија, Немачка, Француска, Италија, Белгија, Велика Британија, Русија и Аустралија. Русију у том пројекту представљају ВИАМ, Институт за аеро-наутику „Громов“ и Московски физичко-технички институт и Централни аерохидродинамички институт. 

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала