„Треба да пронађемо главну олупину“, рекао је новинарима Сурјо, оперативни директор агенције, пренео је Ројтерс.
„Предвиђам да неће бити преживелих“, рекао је он.
Након што су пронашли остатке летелице, на површини Јаванског мора, спасиоци покушавају да пронађу труп авиона, преноси Ројтерс.
Индонежански Генерални директорат ваздушног саобраћаја саопштио је раније да је посада авиона затражила да се авион врати у Џакарту убрзо након полетања.
„Још не знамо да ли је ико преживео. Надамо се и молимо, али не можемо ништа да потврдимо“, рекао је директор индонежанске Агенције за претрагу и спасавање Мухамед Сјуауги, додавши да никакав упозоравајући сигнал није примљен са авионског предајника за хитне ситуације, преноси Ројтерс.
Индонежанска авио-компанија је саопштила да је потпуно нов авион, који је око 06.20 сати по локалном времену полетео ка Пангкал Пинангу на острву код Суматре, превозио 181 путника, међу којима једно дете и две бебе, као и осам чланова посаде, преноси АП.
У авиону су се налазила и најмање 23 владина званичника, који су, како је рекао портпарол контроле лета, тражили да се авион врати и пре него што је изгубљен контакт с летелицом.
„Још се не усуђујемо да кажемо шта се догодило, или шта се није догодило, збуњени смо јер је ово био нов авион“, рекао је Ројтерсу извршни директор „Лајон ера“.
Та компанија је саопштила да је авион био исправан и да су пилот и копилот заједно имали досад остварених 11.000 сати летења.
Директор индонежанског Комитета за безбедност саобраћаја рекао је да не може да потврди узрок несреће док се не пронађу црне кутије.
Deeply saddened! #JT610 #LionAir
— Viswesh (@Visweshchandar) October 29, 2018
Let's pray for everyone!😢 pic.twitter.com/U7GitxA3CH
Што се метеоролошких услова тиче, у тренутку када се несрећа догодила небо је било ведро.
Подаци са портала за праћење летова „Флајт радар 24“ показују да су се први знаци да нешто није у реду појавили око два минута након полетања, на висини од 610 метара. Авион се потом спустио и скренуо лево, па се поново попео и почео да добија на брзини, али је на висини од 1.113 метра са њим изгубљен контакт, око 15 километара северно од индонежанске обале.
Агенција за катастрофе Индонезије објавила је на интернету фотографије сломљених телефона, уништених књига, пртљага и делова авиона које су сакупили бродови за претрагу и спасавање.
Индонежанска телевизија емитовала је снимке на којима се види проливено гориво и остаци летелице.
Пријатељи и рођаци путника молили су се загрљени чекајући на аеродрому у Пангкал Пинангу.
У Националној агенцији за претрагу у спасавање кажу да је око 300 људи укључујући војнике, полицајце и локалне рибаре ангажовано у истрази и да досад није пронађено ниједно тело, већ само лични предмети путника и остави авиона.
Рониоци претражују море на дубини од 20 до 35 метара у близини места на којем је авион пао.
Some debris from #JT610 that reported has crashed this morning. pic.twitter.com/sWRSdGgG8n
— Taz Imansyah (@KaitouTaz) October 29, 2018
Реч је о авиону „боинг 737 макс 8“ који је испоручен „Лајон еру“ половином августа, а ово је прва несрећа коју је доживео овај модерни тип летелице.
Портпарол „Боинга“ рекао је да та компанија помно прати ситуацију, али није пружио детаље о летелици. Та компанија је, такође, изразила дубоко жаљење због несреће и понудила техничку помоћ у истрази.
Ово је најгора авионска несрећа у Индонезији откако се авион „Ер Азије“ из Сурабаје ка Сингапуру срушио у море децембра 2014, када је погинуло 162 људи, колико их је било у летелици.
„Лајон ер“ је, иначе, „лоу кост“ компанија која се брзо развија и једна је од најмлађих и највећих авио-компанија у Индонезији.
Основана је 1999. и у приватном је власништву, а организује десетине летова дневно, како ка међународним дестинацијама тако и ка више од 17.000 острва индонежанског архипелага.
Captain Bhavye Suneja pilot Lion Air #JT610.
— Balqis Sidiqia (@BalqisSidiqia) October 29, 2018
The pilot and co-pilot of the plane had a combined total of 11,000 hours flying time. pic.twitter.com/OrsgqygC8p