Свемирски телескоп Кеплер одлази у пензију

© NASA . JPL-CaltechТелескоп Кеплер америчке свемирске агенције НАСА идентификовао је 219 нових планета
Телескоп Кеплер америчке свемирске агенције НАСА идентификовао је 219 нових планета - Sputnik Србија
Свемирски телескоп Кеплер остао је без горива и биће пензионисан после скоро десетогодишње мисије, током које је открио хиљаде планета изван Сунчевог система и покренуо истраживање за световима с могућим ванземаљским животом, објавила је НАСА.

Телескоп сада кружи око Сунца, удаљен отприлике 156 милиона километара од Земље, преноси Ројтерс.

После низа проблема услед недостатка горива, инжењери су донели одлуку да га угасе сада, што ће омогућити да он остане у стабилној орбити и довољно далеко од Земље.

Сателит Теш - Sputnik Србија
Лансирање одложено: Покварио се нови сателит НАСА за истраживање светова (видео)

Током своје мисије, телескоп је открио бројне планете које имају сличне услове какви владају на Земљи и које су назване „Земља.2“, али и да су оне много чешће него што се раније сматрало.

НАСА је навела и да ће покренути друге свемирске телескопе који ће заменити Кеплера, преноси „Индипендент“.

Овај телескоп је већ издржао много дуже него што се очекивало када је лансиран пре скоро једне деценије. Био је толико успешан, да је наставио и другу мисију познату као К2.

„Као први телескоп са мисијом проналажења планета, Кеплер је далеко превазишао наша очекивања и утро пут за наша истраживања и трагање за животом у соларном систему и изван њега“, рекао је Томас Зарбакен, званичник НАСА.