„Нисам ни велики љубитељ, ни велики познавалац спорта, али је спорт занимљив као један сукоб, драмски чин, и као повод за занимљиве акционе секвенце које волим у кинематографији“, истакао је редитељ Бећковић гостујући у емисији „Орбита културе“ поводом почетка рада на новом филму о фудбалеру из Северне Кореје који се нашао у српском клубу.
„Филм је базиран на истинитом догађају. Севернокорејски фудбалери често одлазе да играју у иностранство. Примарне одреднице су им земље источне Европе. Све се заснива на севернокорејској потреби за страним девизама, страним новцем, за чврстом валутом. То је земља под санкцијама, која не може ништа легално да прода, а да би нешто могла да купи потребни су јој долари, еври. Тај проблем решавају, између осталог, и тиме што неке од својих најбољих играча продају у иностранство, при чему држава задржава највећи део њихових прихода“, објаснио је Бећковић.
Како је најављено, „Чулова искушења“ биће мешавина више жанрова — црне комедије, спортске драме и акционог трилера, који ће на интересантан начин приказати како Београд и сва његова искушења види амбициозни спортиста који долази из конзервативне средине.
Продуцент Марко Паљић, дугогодишњи Бећковићев сарадник, нагласио је за Спутњик да је квалитет њиховог новог пројекта препознала и подржала једна од најуспешнијих светских продуцентских кућа „Луис пикчрс“ из Јужне Кореје која ће уложити милион долара у поменути филм.
„Ако имате добру причу она може да вас доведе до врха корејске, руске, америчке, индијске и било које друге продукције. То је дивота филма. Посебно ми је драго што смо успели да заинтригирамо човека чијим се филмовима дивимо. Луис је неко ко помера границе. Његови филмови приказивани су на филмском фестивалу у Кану, а тесно сарађује са ’Нетфликсом‘ и Бредом Питом. Поред поменуте продуцентске куће имамо одличне партнере из Немачке, а подржао нас је и један од највећих филмских инвестиционих фондова у Азији ’Аурора медија‘“, казао је Паљић.
Он је додао да је дошло време да српски аутори и њихове идеје почну да путују светом.
„Драго ми је што овог пута не продајемо наше мишиће, наше филмске екипе, наше локације. Сада су на првом месту памет, креација и идеја. Ту смо мало обрнули ствари“, недвосмислен је продуцент.
Бећковић је прецизирао да сценарио и овог пута потписује Димитрије Војнов, једну од главних улога тумачиће Сергеј Трифуновић, за лик Чула и за лик његовог менаџера биће ангажоване највеће звезде корејске кинематографије, док ће извршни продуцент на овом пројекту бити Милош Аврамовић, редитељ филма „Јужни ветар“.
На питање како виде светско филмско тржиште у овом тренутку, наши саговорници су сагласни да ће Холивуд ипак још дуго остати на првом месту, ако ни по чему другом, онда по дистрибуцији.
„То је једна сила коју је ужасно тешко померити, пре свега због опште американизације светске културе која траје сувише дуго да би могла на неки брз начин да се прекине. Међутим, напредак јужнокорејске и руске кинематографије у последњих двадесетак година је невероватан. Они су заиста успели да узму све оно најбоље из Холивуда који смо некада волели и да га апсолутно аутентично и без икаквог копирања примене на своју националну кинематографију. У последње време неки руски или корејски филмови су заправо много више онај Холивуд који волимо него оно што нам стиже из саме Америке“, истакао је Бећковић.
На крају разговора нисмо могли а да не питамо Бећковића за статус његових садашњих и будућих филмова у Црној Гори, с обзиром да је у блиским родбинским везама са академиком Матијом Бећковићем коме је забрањен улазак у суседну државу.
„’Мали Будо‘ је и даље најгледанији филм у историји Црне Горе, бар од када се поуздано мери број гледалаца. У Црној Гори га је погледало око 60.000 људи у биоскопу, а немогуће је утврдити колико га је гледало у својим домовима. Волео бих да по црногорској линији пронађем неку везу, па да се и ја упишем на тај списак људи којима је забрањен улазак. Уколико би они отворили ту листу да људи могу сами да се уписују, мислим да би редови били по целој Србији“, закључио је Бећковић.