Брод је у Хрватску стигао у недељу, а на њему се налазе три мања брода и велика дизалица за постављање пилона који ће градити Пељешачки мост, преноси ХРТ.
Укупно ће у морско дно бити уграђено 150 таквих делова конструкције моста који ће се постављати три месеца. Хрватски медији су изградњу овог моста често описивали као пројекат века.
„Ради се о пловилу за побијање пилона са дизалицом носивости око 5.000 тона. Врхунски специјализовани брод искључиво је намењен за овакве специјалне ствари као што је изградња Пељешачког моста“, рекао је Томислав Батур, директор луке Плоче.
Брод је дуг око 200 метара.
„На њему су још четири мања брода за изградњу. Један од њих је брод за бушење, највећи на свету. Имамо и два тестна пилона. Један је дугачак 130 метара. То је најдужи такав на свету. Имамо још петнаестак бродова који ће доћи на градилиште до фебруара идуће године“, рекао је раније Жанг Донг, представник компаније ЦРБЦ, која ће градити мост.
Из предузећа „Хрватске цесте“ кажу да се радови на забијању пробних пилона очекују у другој половини јануара, а на изради темеља моста крајем јануара.
Донг је изјавио да ће на изградњи моста радити око 300 радника.
Извођач радова је кинески конзорцијум, који је био најбољи на међународном тендеру.
Пељешачки мост требало би да буде изграђен 2021. године и коштаће нешто више од 526 милиона евра.
Овај пројекат суфинансира Европска унија са 357 милиона евра бесповратних средстава, односно са 85 одсто прихватљивих трошкова.
Мост ће бити дуг 2.404 метра и висок 55 метара.