Европска комисија зауставила је план уједињења два највећа произвођача у овој области. „Алстом“ и „Сименс“ кажу да је циљ да спајањем постану конкурентни на светском тржишту у такмичењу са великим произвођачима из Кине, САД и Канаде.
Европска комесарка Маргарет Вестагер, међутим, саопштила је у среду да би тај план донео више штете него користи, јер би на унутрашњем тржишту ЕУ довео до монопола и раста цена за европске кориснике.
Комисија, такође, тврди да претња од кинеске конкуренције не постоји јер највећа кинеска компанија засад производи возове само за кинеско тржиште.
У Француској и Немачкој многи су дочекали ову одлуку на нож, као пример да се европске бирократе слепо држе превазиђених правила конкуренције из деведесетих година, иако се свет променио и конкуренцију треба видети на глобалном а не на европском нивоу. Већ су најављене иницијативе за промену правила.
Између подстицаја стварању европских индустријских гиганата и заштите конкуренције на унутрашњем тржишту, ЕК се одлучила за ово друго, а у томе има подршку и већег броја земаља-чланица.