„На летећој лабораторији је планирано тестирање хибридног погонског система са електричним мотором на бази високотемпературне суперпроводности. Технологије које су развијене могу се користити приликом производње различитих летелица, укључујући и оне са више ротора“, наводи се у извештају.
У бази Централног института за ваздухопловне моторе (ЦИАМ) у Москви већ су спроведени тестови електромотора на високотемпературним суперпроводницима снаге 500 киловата.
„Планирано је да се постигне повећање снаге мотора коришћењем високотемпературних суперпроводних материјала друге генерације у његовој конструкцији, који се хладе течним азотом“, рекли су из Фонда за перспективна истраживања.
Употреба таквих материјала такође ће смањити величину и тежину електричних машина и хибридних погонских система, истакли су у Фонду.
Притом, главна карактеристика суперпроводника је значајно смањење електричног отпора.
Електромотори направљени од високотемпературних суперпроводних материјала могу наћи примену у електричним или хибридним погонским системима домаћег авио-саобраћаја, перспективним ротокоптерима и авио-такси летелицама са вертикалним узлетањем и слетањем, сматрају произвођачи.