Одабрани стручњаци спроводе истраживање објеката железничке инфраструктуре у земљи, чији је задатак да покаже стварно стање инфраструктуре железнице Србије, а циљ припрема прецизиране техничке и комерцијалне понуде за организацију ЈДЦ.
Планиран је обилазак и преглед више од 200 објеката: железничких станица, вучних подстаница, растављача контактне мреже и уређаја за ТТ.
Јединствени диспечерски центар ће омогућити имплементацију нових технологија за управљање превозним процесом и сталну контролу саобраћаја возова, повећати пропусну моћ железничке пруге, оптимизовати оперативне трошкове и повећати безбедност саобраћаја на европским саобраћајним коридорима 10 и 11.
Пројекат оснивања ЈДЦ, у складу са техничким задатком, добијеним крајем 2018. године од инвеститора „Инфраструктура железнице Србије“, подразумева диспечерску централизацију, диспечеризацију енергетских уређаја, обезбеђивање потребних врста везе, изградњу пропратне инфраструктуре, стварање аутоматизованих система и рачунарског комплекса, испоруку одговарајуће опреме, уградњу техничких средстава за безбедност и стварање услова за дијагностику композиција за време кретања воза.
Укупан износ уговора између „РЖД Интернешенел“ и „Инфраструктура железнице Србије“ износи 230 милиона евра. Документ такође предвиђа извођење радова и испоруку материјала у оквиру друге фазе реконструкције, модернизације и изградње двоколосечне пруге за брзину до 200 километара на час на деоници Стара Пазова–Нови Сад, укупне дужине 40,44 километра на прузи Београд–Будимпешта.
Осим тога, према условима потписаног уговора, „РЖД Интернешенел“ израђује пројекат за реконструкцију и модернизацију железничке пруге Ваљево–Врбница–државна граница са Црном Гором, укупне дужине 210 километара, ради даљег наставка радова на тој деоници.