АВААЗ је спровео истраживање о утицају „лажних вести“ на протесте „жутих прслука“ у Француској, који су почели у новембру прошле године. Као материјал за истраживање узете су објаве у групама и на страницама Фејсбука, који је постао најпопуларнија друштвена мрежа међу демонстрантима.
Стручњаци су забележили више од 105 милиона прегледа лажних вести посвећених протестима у периоду од новембра 2018. до марта 2019. године.
У првих 100 „лажних вести“ нашли су се АФП „Фактуел“, „20 минута“, „Декодор“, „Чекњуз“ и други француски медији. Телевизија РТ Франс не налази се на овом списку. У извештају се такође телевизија ниједном не помиње као извор лажних вести.
Стручњаци су такође открили да је Јутјуб канал француског РТ најгледанији канал у Француској на тему „Жутих прслука“ (23,1 милион). Канал има два пута више прегледа него „Монд“, „Л′Обс“, „Хафингтон пост“, „Фигаро“ и „Франс 24“ заједно (10,9 милиона). Популарности телевизија такође је посвећено посебно поглавље под називом „Ефекат Русије: РТ Франс доминира у дебатама на Јутјубу“.
Коментаришући популарност руске државне телевизије, истраживачи су истакли да је РТ Франс уложио много средстава за покривање протеста и због тога се нашао на врху рејтинг-листе. Током периода истраживања на Јутјубу, РТ Франс је објавио више од два пута више видео-снимака на тему „жутих прслука“ од водећих француских медија заједно.
Ситуација са руским медијима на Западу последњих година постаје све тежа. У новембру 2017. године, Европски парламент је усвојио резолуцију о потреби за супротстављањем руским медијима, при чему су као главна претња у документу наведени Спутњик и РТ. Током предизборне кампање за председничке изборе у Француској 2017. године, дописници француског Спутњика и РТ-а нису добили акредитације за изборни штаб Емануела Макрона. Са његовим избором за председника Француске, Министарство спољних послова земље није продужило акредитацију, упркос жалбама.
У новембру 2018. године у Француској је усвојен пакет законских аката о „борби против манипулације информацијама“, који је припремљен на иницијативу председника земље. Законодавни акти дали су Високом савету за аудио и визуална средства овлашћења за период од три месеца пре националних избора да донесе одлуку о обустављању рада медија који дистрибуирају лажне вести.