Међу конкретним пројектима, Лука Трст је потписала споразум који, између осталог, предвиђа даљи развој железничке везе између Трста и источне Европе.
Повећањем инвестиција у Трсту поставља се питање шта то значи за Луку Копер, где су прошле године први пут премашили 24 милиона тона терета, што је за три одсто више него годину дана раније. Уз мањи укупни претовар у односу на Трст, Копер задржава предност у односу на прекрцај изузетно важног контејнерског сегмента, с више од 988.000 контејнера, осам одсто више него у 2017. години, преноси регионални портал „СЕЕбиз“.
Из Луке Копер објаснили су за СТА да су могућности за раст лука на северном Јадрану још увек високе. „Стога смо увек наглашавали нашу подршку развојним пројектима у свим лукама у регији, ако желимо конкурисати северним европским лукама“, навели су они.
Према студији коју је наручила призната међународна логистичка агенција, потенцијал лука у региону од Равене до Ријеке износи 6 милиона контејнера годишње, док 2018. године све луке у региону имају 2,8 милиона контејнера годишње.
Стога у Луци упозоравају да све луке у регији имају исти проблем у незадовољавајућој железничкој вези са залеђем. У Трсту имају проблем с уским пукотинама унутар луке, док железничка пруга у Ријеци и даље пролази кроз град. Копру је потребна додатна железничка веза са залеђем.
„Од забринутости о томе шта раде други важније је да у Копру и Словенији остваримо планове које смо поставили, првенствено изградњом другог колосека, модернизацијом железничке мреже и повећањем капацитета у луци“, додали су у Луци Копер.
Декан Факултета поморства и саобраћаја Елен Тврди изјавила је за СТА да је тршћанска лука, са својим амбициозним плановима за проширење и модернизацију, озбиљан играч на северном Јадрану, с најављеним кинеским улагањима која се углавном односе на повећани контејнерски саобраћај, који је такође најважнији и за Луку Копер.
„Морамо увек бити забринути због губитка тржишта или партнера, те стога морамо наставити улагати у Луку Копер, с проширењем првог пристаништа и куповином машина, а посебно изградњом другог колосека“, рекла је она и додала да ће само тада Копер остати конкурентан, без обзира на то јесу ли Кинези дошли у Трст или не.