Албански „мигови“ 17, 19, и 21 одавно су отписани, преноси „Пословни дневник“.
„Усклађујемо своје наоружање са НАТО стандардима“, изјавио је начелник Генералштаба Бардхил Колчаку.
„Што се ’мигова‘ тиче, осим носталгије, због чега ћемо их неколико задржати у својим музејима, остале нудимо на продају“, додао је Колчаку.
Намеру да тим ваздухопловним реликвијама пруже нови дом исказали су музеји, школе и колекционари, преноси „Пословни дневник“.
Када је Албанија први пут најавила могућност продаје авиона, влади су стигли захтеви музеја ваздухопловства у Француској и школе летења у Немачкој.
Продаје до данас нису реализоване због бирократских разлога и папирологије.
На листи чекања има и појединаца, ентузијаста и заљубљеника у авионе, укључујући француског предузетника Жулијена Рошеа, који би МиГ сместио у свој врт.
„Није једноставно набавити такав авион јер их је већина уништена, а не сачувана као у Албанији“, рекао је Рошеа.
Он је изразио интересовање за један од најстаријих модела, МиГ-15 кинеске производње. Почетна цена му је једва 10.000 евра.
На огољеној падини на северу Албаније налази се портал у албанску комунистичку прошлост. Укопана у срцу планине, иза масивних челичних врата скривена је ваздушна база.
У тих 600 метара планинских тунела некада је све врвело војничким животом, али сада је ваздушна база Гјадер складиште десетина застарелих „мигова“ који у тами скупљају прашину.
Као и 7.000 бетонских бункера начичканих широм земље, зрачна база Гјадер својим сплетом тунела била је део плана диктатора Енвера Хоџе да утврди државу у страху од стране инвазије.
Иако се одавно не користи, база је и даље затворена за јавност.