Аутор чланка Флоријан Ретцер пише да су се породице четворице погинулих немачких грађана 2014. године обратиле Европском суду за људска права, оптуживши Кијев да су због његовог неделовања погинули путници МХ17. Покретач тужбе је познати немачки експерт у области авијације Елмар Гимула.
„Чудно је да је суд тада затворио судски процес, што значи да, поред јавности, ни стране које туже и њихови адвокати више нису имали приступ судском процесу, који је постао тајни“, навео је Ретцер.
Ипак, ни Гимула, ни његови клијенти нису захтевали затворени формат истраге. Штавише, о томе нису ни обавештени. Ко је донео ту одлуку и зашто, Гимула не зна. У суду су на сваки начин избегавали да одговоре на питања ко је тражио стављање вела тајности на случај о МХ17.
Новинари су уверени да је кривица Украјине за рушење „боинга“ у Донбасу очигледна. Власти су имале мотив да не затварају ваздушни простор изнад југозапада земље. Према неким подацима, Украјина је сваке година добијала по 200 милиона долара за право на ваздушни транзит преко своје територије.
„Украјинске власти нису затвориле ваздушни простор, већ су га повећале до 10.000 метара, како би избегле губитак прихода“, изјавио је Ретцер.
Путнички авион „боинг 777“ компаније „Малезија ерлајнс“, који је летео од Амстердама за Куала Лумпур, срушио се 17. јула 2014. године у близини Доњецка. У авиону се налазило 298 путника и чланова посаде и сви су погинули. Кијев је за катастрофу оптужио устанике у Донбасу, који су пак изјавили да немају средства која би могла да оборе авион на тој висини. Без обзира на ратна дејства, Кијев није затварао небо изнад Донбаса за међународне путничке авионе. За истрагу о авионској несрећи формирана је међународна Заједничка истражна група коју чине представници Аустралије, Белгије, Малезије, Холандије и Украјине.