Какве тајне крије оклопни воз Ким Џонг Уна (фото, видео)

© AFP 2023 / Vietnam News AgencyКим Џонг Ун испред свог специјалног оклопног воза
Ким Џонг Ун испред свог специјалног оклопног воза - Sputnik Србија
Пратите нас
Севернокорејски лидер Ким Џонг Ун користи свој лични оклопни воз за путовања у друге земље. Воз је наследио од свог оца, који је тим возом некада путовао у Кину и Вијетнам. Ким Џонг Ун је овим возом допутовао у Владивосток, где ће разговарати с руским председником Владимиром Путином.
© Sputnik / Светлана Задера / Уђи у базу фотографијаСпецијални оклопни воз лидера Северне Кореје Ким Џонг Уна
Специјални оклопни воз лидера Северне Кореје Ким Џонг Уна - Sputnik Србија
Специјални оклопни воз лидера Северне Кореје Ким Џонг Уна

Оклопни вагон је Ким Џонг Илу подарио Јосиф Стаљин. Разуме се да су и локомотива и вагони у више наврата модернизовани протеклих деценија. Композицију чине 10 до 17 оклопних вагона. Без телохранитеља севернокорејски лидери никада нису путовали, због чега ова железничка композиција представља праву тврђаву. Иако споља воз изгледа веома скромно, унутра се налази прави дворац на шинама. Вагони у композицији су веома различити.

© пресс-служба администрации Приморского края / Уђи у базу фотографијаСевернокорејски лидер Ким Џонг Ун излази из свог специјалног оклопног воза
Севернокорејски лидер Ким Џонг Ун излази из свог специјалног оклопног воза - Sputnik Србија
Севернокорејски лидер Ким Џонг Ун излази из свог специјалног оклопног воза

Ту су и ресторан, и кухиња, и такозвани „економски“ вагон који лидер Северне Кореје користи за саветовања током самог путовања. Предвиђени су и посебни вагони за телохранитеље, свиту и послугу.

Сваки вагон је непробојан, захваљујући најсавременијој технологији. Док путнички вагон тежи око 60 тона, вагон севернокорејског лидера је око 80 тона.

Још једна интересантна карактеристика воза севернокорејског лидера јесте то што су у њему искоришћени специјални материјали за скривање од пратилаца-шпијуна. Очигледно је да севернокорејски државни врх страхује од надзора Јапана и САД. Детаља о коришћењу „стелт“ технологије за прикривање нема много. Потпуно је тачно да у конструкцији воза постоје средства за заштиту од термо, звучних и радарских шпијунских уређаја. Сви канали за комуникацију у возу вишеструко су кодирани ради заштите од пресретања и прислушкивања.

Воз поседује систем за потпуну херметизацију и принудну вентилацију. Та средства треба да омогуће лидеру да преживи у случају нуклеарног, хемијског или бактериолошког напада.

 

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала