Политичар је објаснио да авиони нису ремонтовани пет година — на њима нису извођени антикорозивни радови, нити су укључивани електрични инструменти и мотори. Војници су само чували борбену технику и осигуравали да не дође до пожара.
„Они данас подсећају не на јастребове, већ на јадне патке — шасија и точкови су своје одрадили“, тврди Белек.
Он је додао да њихов ремонт захтева огромна средства и јефтиније је дати ловце на отпад. Посланик је искључио могућност коришћења делова украјинских авиона за поправку руских авиона.
„Не могу се узети делови са отпада и ставити на савремену летелицу. Наши пилоти лете на савременим авионима који се регуларно сервисирају и нису им потребни никакви донори, тим пре украјински“, закључио је Белек.
МиГ-29 је вишенаменски ловац четврте генерације, који је почео да се користи у СССР-у још 1983. године, али се и даље користи као ефикасна борбена летелица. Према информацијама из отворених извора, Украјина поседује још 37 таквих ловаца.