Како се наводи, научници су скоро 10 година пратили животе 200 деце у Немачкој, а резултате истраживања су објавили у магазину „Скул ефективнес енд скул импрувмент“.
Резултати су показали и да се приликом читања књига стичу језичке вештине које побољшавају и математичке способности детета.
Научници су спровели низ тестова међу децом узраста од три до пет година, процењујући какве су њихове говорне способности и како решавају различите логичке задатке.
Осим тога, стручњаци су прикупили и податке од родитеља — питали су их на који начин се баве децом, да ли им читају књиге и на које теме.
Када су сва деца навршила 12 или 13 година, научници су поново извршили тестирања и сумирали резултате експеримента.
Испоставило се да је моћ књиге приближно иста без обзира на имовно стање, социјални статус, пол детета, тип породице и друге факторе.
Стручњаци Америчке психолошке асоцијације раније су изјавили да су деца која више воле музику од егзактних наука — успешнија у школи.