Које су арије и романсе, поред руских, зажариле небо над Мећавником, магичним местом на којем је свечано отворен седми по реду фестивал руске класичне музике „Кустендорф класик“ и шта нам је, уочи наступа, открио један од најбољих баритона света Василиј Герел.
Како је вест стара више деценија — да се у Београду налази бронзани одливак Микеланђеловог „Мојсија“ — запалила друштвене мреже? Шта би се десило да је речено да су, уз Мојсија, још 4 одливка скулптура овог ренесансног генија, уз одобрење римског папе, стигла у Београд у прошлом веку? Да ли је прича о првом приватном музеју у Србији и његовим власницима, породици Вељковић, не само непозната, већ је и непрепозната као део наше укупне културне историје — сазнајемо у разговору са потомком ове куће Богданом Вељковићем и са Ленком Арсић, историчарком уметности.
Може ли се „почети љубав из почетка“ одговориће нам Иван Меденица, уметнички директор Битефа, чије се 53. издање одвија управо под овим слоганом. Меденица ће нам открити и каква је тематска, а каква уметничка линија овогодишњег Битефа и на који начин изабране представе одговарају на гесло фестивала.
Зашто су „Руке у рукама“ најснажнији мотив нове песничке књиге једне од водећих српских песникиња Ане Ристовић? Да ли су људски додир и пружена рука, како сугерише наслов ове збирке, истакнути зато што су постали реткост у свету наше реалности, у животу који нас, непрекидно се мењајући, не оставља равнодушним? Шта у том ковитлацу промена може да учини једна песма, и зашто је прави пут до књиге увек нека врста силаска у Хад — нека су од питања за гошћу „Орбите културе“, песникињу Ану Ристовић.