00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Куба покреће нови железнички систем уз помоћ Русије и Кине

CC0 / пиксабеј / Железница
Железница - Sputnik Србија
Пратите нас
Кубанска економија доживљава историјску прекретницу — први пут од 1970-их година, становници ће моћи да користе нове возове.

Власти у земљи се надају да ће у наредних десет година развити опсежан програм обнове железничког система, уз помоћ Русије и Кине.

У мају 2019. године, Хавана је добила 80 нових вагона направљених у Кини, који су већ у употреби. Још 80 вагона ће бити испоручено на острво идуће године, преноси државни портал „Куба дебате“. Нови вагони су подељени у прву класу, која има инсталиран клима-уређај, и другу класу.

Поред тога, Куба је са Русијом потписала споразум о модернизацији својих железница у вредности од скоро милијарду долара, иако детаљи још нису откривени. У 2017. години, државна корпорација Руских железница изјавила је за Ројтерс да је такође преговарала о инсталацији железничке везе велике брзине између Хаване и одмаралишта Варадеро.

„Ово је први корак ка трансформацији кубанског железничког система“, рекао је Едуардо Хернандез, шеф Националне компаније за трговину на Куби.

Железнице Кубе

Подаци Завода за статистику показују да су у 2018. години возови превезли 6,1 милион путника. Кубанска влада има за циљ потпуну модернизацију железничког система до 2030. године.

Кубански железнички систем је један од најстаријих на свету. Први део је покренут 1830-их, па је Куба имала и први воз у Латинској Америци. Међутим, због трговинског ембарга Сједињених Америчких Држава, Куба нема могућност одржавања система и модерну опрему.

Инфраструктура у лошем стању не иде у корак са потражњом. Поред тога, путници се често превозе возовима без врата или прозора, као и са поцепаним седиштима. Очекује се да ће нови возови уштедети време путовања, али ће им бити потребна обновљена или нова пруга како би се кретали пуном брзином.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала