Путници аплаудирали пилотима после драме због судара руског авиона с јатом птица

© Ruptly . Ruptly / Уђи у базу фотографијаАвион "Ербас" А321 компаније "Урал ерлајнс" након принудног слетања у Подмосковљу
Авион Ербас А321 компаније Урал ерлајнс након принудног слетања у Подмосковљу - Sputnik Србија
Пратите нас
Путнички авион „ербас А321“ компаније „Урал ерлајнс“, који је летео из Москве ка Симферопољу, принудно је слетео у поље поред аеродрома Жуковски. У авиону се налазило 226 особа. Ти људи су избегли смрт захваљујући професионализму посаде.

Након што се авион сударио са јатом галебова дошло је до озбиљног квара, а пре хитног слетања посада је искључила моторе, саопштила је саветница шефа Федералне агенције за ваздушни саобраћај Јелена Михејева.

„У авиону није било пожара. Кабинско особље је заједнички организовало и извршило евакуацију путника кроз излаз за ванредне ситуације. Формирана је посебна комисија која истражује узроке и околности догађаја, а у то су укључени и представници ’Росавијације‘“, истакла је Михејева.

Директор Руске агенције за ваздушни саобраћај „Росавијација“ Александар Нерадко потврдио је да је одлука о слетању авиона у поље била апсолутно исправна, а да је посада деловала храбро и професионално, као и да су заслужили највиша државна одликовања.

„Посада је донела једину исправну одлуку у таквој ситуацији — да слети испред, на кукурузно поље. Слетање је извршено на удаљености од око пет километара од писте“, рекао је он. Нерадко је такође додао да нема разлога за проверу авио-компаније.

Сведочење путника

Према речима путнице Ирине Усачеве, која се налазила у авиону „ербас А321“, све се десило у неколико минута.

„Приликом полетања зачуо се чудан звук, а у авиону је неколико пута нестајало светла. Почели смо нагло да падамо, а пилот је слетео у кукурузно поље. Хитна помоћ и ватрогасци су убрзо дошли, неколико њих је одвезено у болницу“, испричала је она.

Како каже, на месту принудног слетања провели су око сат времена, након чега су сви транспортовани до аеродрома Жуковски.

​Путници су такође истакли да су избегнуте трагичне последице принудног слетања захваљујући професионализму пилота.

„Седела сам у петом реду. Путници су убрзо схватили да ће доћи до принудног слетања. Авион се спуштао постепено и колико могу да закључим, нико није задобио озбиљне повреде. Након што је авион слетео, сви су аплаудирали пилоту“, рекла је путница Светлана Бабина.

Према подацима Министарства за ванредне ситуације Русије, 74 особе су затражиле медицинску помоћ након принудног слетања авиона, а међу њима је деветнаесторо деце.

Пилоти-хероји ће добити државне награде

Портпарол Кремља Дмитриј Песков назвао је пилоте авиона „ербас А321“ — херојима. 

„Путници и посада су преживели. Желимо брз опоравак повређенима и честитамо пилотима-херојима, који су спасили животе људи и спустили авион“, изјавио је Песков.

Он је такође додао да ће капетан посаде Дамир Јусупов и копилот Георгиј Мурзин добити државна одликовања.

​„Након што хероји буду одликовани, све неопходне формалности ће бити завршене у најкраћем могућем року. У то нема никакве сумње — они ће бити награђени“, закључио је Песков.

Премијер Русије Дмитриј Медведев такође је истакао да посада заслужује највише оцене и да ће пилоти добити државне награде.

„Десила се авионска несрећа. Захваљујући веома вештим акцијама посаде, успели су да спрече катастрофу и смрт људи“, оценио је премијер.

Судар авиона са птицама — чест проблем који није решен

Бивши заменик министра цивилног ваздухопловства СССР-а и почасни пилот СССР-а Олег Смирнов рекао је да је судар авиона са птицама још увек нерешен проблем ваздухопловства широм света и да се то догађа свакодневно, али да у 99,9 одсто случајева такви догађаји имају срећан исход.

„Цео свет и даље покушава да пронађе начин да спречи судар авиона са птицама. Овог пута полетање је извршено у редовном режиму, али је убрзо након тога посада осетила да се авион сударио са јатом птица. То је резултирало кваром једног од мотора. Капетан посаде је донео исправну одлуку — да се врати назад, али је у међувремену отказао и други мотор. Тада је капетан донео другу професионалну одлуку – да слети са подигнутим стајним трапом на труп. Дакле, капетан је следио препоруке светске праксе, где се препоручује да се, у случају хитног слетања тог типа авиона ван аеродрома, летелица приземљи без спуштеног стајног трапа, јер то спречава пожар. Након слетања, капетан је организовао веома прецизну евакуацију свих путника. Сви су живи и то је чудо које се десило захваљујући спремности посаде“, прокоментарисао је Смирнов.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала