Ауто-пут „Вожд Карађорђе“ ће бити у облику слова ипсилон.
Са једне стране ће ићи трасом Младеновац–Орашац–Аранђеловац, са друге Лазаревац–Aранђеловац, где ће се спојити, одакле ће ићи даље ка Рачи, Свилајнцу, Деспотовцу и Бору, рекла је Михајловићева за Танјуг.
Министарка је нагласила да израда пројектно-техничке документације неће трајати годину и по дана, како је видела да су рекли у „Коридорима Србије“, већ много краће како би што пре почела градња.
Она је додала да ће „Вожд Карађорђе“ бити шести ауто-пут који треба да почне да се гради ове и наредне године.
„Дужина коридора је 220 километара, а уколико желимо да тај коридор спојимо са Коридором 10 код Малог Пожаревца и са Коридором 11, односно ауто-путем ’Милош Велики‘, онда ће тај ауто-пут бити дугачак 270 километара“, открила је Михајловићева.
Министарка је рекла да још не може да саопшти прецизну процену вредности инвестиције.
„Ако се иде више на брзу саобраћајницу и уколико немамо прикључке на ауто-путеве које сам поменула, онда би тај износ могао да иде између 1,7 милијарди и две милијарде, односно 2,3 милијарде уколико буде потпуно ауто-пут (са шест трака). Уколико имамо прикључке на Коридор 10 и на ’Милош Велики‘, вредност инвестиције ће бити већа од две милијарде евра“, објаснила је министарка, пренео је РТС.
Ускоро радна група
Михајловићева је најавила да ће врло брзо на следећој седници Владе бити формирана радна група за реализацију пројеката који крећу да се раде „од нуле“.
Како је рекла, да би тако велики пројекти могли да се раде од самог почетка, сви важни актери морају да буду у њој, од Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, које ће водити радну групу, до Министарства финансија, „Коридора Србије“, који ће бити инвеститор, института...
„Већ за пар месеци ћемо имати прецизнији оквир о самој рути ауто-пута ’Вожд Карађорђе‘ када је реч о мањим местима, али и процену инвестиције“, истакла је Михајловићева.
Она је казала да је нови ауто-пут веома важан за Србију и да је име „Вожд Карађорђе“ изабрано пошто је народ тај правац називао Шумадијски коридор.
Нови ауто-пут „Вожд Карађорђе“ ће се градити у оквиру новог инвестиционог циклуса, навела је Михајловићева и додала да се ове године завршавају Коридор 10 и део Коридора 11 и да је покретање нових инвестиција веома важно пошто су оне замајац привредног развоја земље.
Додала је да ће у само неколико година нови инвестициони циклус бити вредан више од десет милијарди евра, као и да ће он бити настављен, због чега ће његова укупна вредност износити више од 15 милијарди евра.
Планирани пројекти
Србија планира да почне градњу ауто-пута од Сремске Раче до Кузмина, на ауто-путу Београд–Сарајево, и Моравског коридора од Појата до Прељине, који ће повезати Коридор 10 и Коридор 11 и око 500.000 људи у централној Србији.
У плану су и изградње ауто-пута и брзе саобраћајнице Рума–Шабац–Лозница, ауто-пута Ниш–Мердаре, од Ниша до Плочника, и ауто-пута Нови Београд – Сурчин, у оквиру Коридора 11, Фрушкогорског коридора, брзих саобраћајница од скретања за Пожаревац до Доњег Милановца и од Параћина до Зајечара...
Радови на деоници Прељина–Пожега на Коридору 11 ка Црној Гори већ су започети, а ове године треба да буде завршена деоница Сурчин–Обреновац, као и источни крак Коридора 10 од Ниша до Димитровграда.