Зашто је Бродски говорио да је Солжењицин совјетски Хомер, из које се уредничке намере објављује књига која је као мало која одјекнула у 20. веку, судбоносно утичући на многе представе о свету, али и на живот њеног аутора, објашњава главна уредница „Академске књиге“ Бора Бабић.
Како је поставка „У земљи кипућег меса“ спојила три хероине — Надежду Петровић, Мери Идит Дарам и Катарину Клару Штурценегер на изложби фотографија насталих уочи и за време Првог светског рата, открива ауторка пројекта историчарка уметности Милена Марјановић.
Где је данас славистичка наука, шта су јој главни токови и како Београд успева да одржи своју високу позицију једног од главних славистичких центара у Европи, питамо слависту Бошка Сувајџића, али и неколико иностраних учесника недавно одржаног скупа слависта у главном граду Србије.
Поводом отварања ретроспективне изложбе слика Љубе Поповића у Галерији САНУ, један од њених аутора, историчар уметности Никола Кусовац присетио се у разговору за Спутњик првих сусрета са младим студентом — сликаром (за кога је „душа Медиале“ Леонид Шејка одмах рекао: „Ти си наш“), првих Љубиних слика које није разумевао, разговора о сликарству, али и о филмовима, Гогољу, Чехову, Достојевском...
А шта ће се све од филмова наћи у програму 12. интернационалног фестивала „Лајф“, који се од 18. до 22. септембра одржава у Лесковцу, сазнајемо од уметничког директора фестивала, позоришног и филмског редитеља Дарка Бајића.