Почео 53. Битеф

© Битеф / Anastasiia_FatieievaПолитички проблеми могу да изнедре велика уметничка дела
Политички проблеми могу да изнедре велика уметничка дела - Sputnik Србија
Пратите нас
Неколико десетина људи са слушалицама на ушима, следећи упутства Данице, кренуло је са Новог гробља ка граду, кроз капију која одваја живе од мртвих, у градску вреву, упуштајући се у истраживање града, себе и других, првог дана 53. Битеф фестивала, преноси Танјуг.

„Београд на даљински“ је пројекат Штефана Кегија и Јорга Каренбауера и чувене компаније „Римини Протокол“, а у режији Антона Розеа, којом је у дану Пролога данас почео Битеф фестивал, чије је свечано отварање заказано за сутра у Народном позоришту са представом „Орест у Мосулу“ Мила Рауа.

За старт представе необичног концепта, одабрано је Ново гробље, где сви учесници (публика) добијају слушалице након потписивања сагласности да се упуштају у двочасовну туру, која може бити физички захтевна.

Убрзо уз звук птица и тихе музике, јавља се Даница, глас који ће већим делом пута водити учеснике.

Она им скреће пажњу да се окрену око себе, погледају дрвеће и споменике, упозоравајући их да ће у будућности све теже бити разликовати живо од мртвог, људе од машина.

Након што Даница замоли сваког да изабере по један гроб и замисли чији је, искуства и сећања те сахрањене особе и шта се са тим дешава када човек буде закопан.

Тако започиње 120 минута „стајања на облаку и посматрања града“.

Слични, а опет различити појединци, међу којима су били новинари, позоришни ствараоци, амбасадор и сам редитељ Розе, као својеврсна хорда, како их је Даница назвала, кренули су вођени њеним гласом до првог у низу семафора, „малих верзија аутоматизоване диктатуре“.

Шетајући градом са слушалицама на ушима, уз упитне погледе пролазника, посматрали су град око себе, размишљали су како се осећају као чланови хорде, суочавали су се са изазовима и питањем да ли потпуно следити упуства гласа из слушалица или се руководити сопственим одлукама.

Да ли ћете извести пируету на покретним степеницама у подземној станици Беовоза, да ли се можете, док чекате воз, одупрети пориву да погледате у мобилни телефон, да ли ћете трчати по сунцу Ташмајданским парком, како ћете реаговати посматрајући касе у супермаркету, купце и продавце као својеврсну сетну представу о изолованости појединца у потрошачком друштву... само су неки од задатака пред којима су се нашли данашњи учесници представе „Београд на даљински“.

У једном тренутку град се „претвара“ у компјутерску игрицу где су пролазници препреке и противници, у другом глас из слушалица тражи од учесника да се ухвате за руке и по двоје ходају као у обданишту или да одлуче којом страном желе да иду зависно до тога да ли остају у земљи или одлазе.

Одмарали су у Цркви Светог Марка уз многа питања о сопственом смислу, постојању, смртности и пролазности, ишли су уназад испред Народне скупштине, остављајући за собом предрасуде и страхове, плесали су поред споменика Николи Пашићу, а велику авантуру завршили су на кровној тераси Комбанк дворане гледајући Београд под својим ногама запитани докле су спремни да следе глас из слушалица.

„Београд на даљински“ на најбољи начин уводи публику у уметничку и тематску линију овогодишњег Битеф фестивала, а то су имерзивно позориште, у којем публика заправо ствара представу, и преиспитивање заједнице.

Представа ће се играти сваког дана током трајања фестивала, до 26. септембра, од 11 и 17 сати.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала