Ова компанија, коју многи називају „кинески Тесла“, током другог тромесечја ове године изгубила је око 369 милиона долара, што значи да је дневно била у губитку четири милиона долара.
Прекорачења трошкова, лоша продаја и вишеструка повлачења аутомобила са тржишта довели су до тога да је вредност компаније пала за 74 одсто након што је у 2018. достигла максимум од 11,9 милијарди долара. Очекује се да укупни губици достигну износ од 5,7 милијарди долара, наводи агенција „Блумберг“.
До краја септембра НИО настоји да смањи своју радну снагу за 14 одсто и да задржи само 7.500 запослених. Компанија коју је 2014. године основао кинески бизнисмен Вилијам Ли, суочила се са озбиљним проблемима због батерија које су се у њиховим моделима запалиле.
Због тога је НИО с тржишта повукао скоро 4.800 возила, или више од 20 одсто аутомобила које је компанија продала од оснивања. Поред тога, НИО је уступио право на производњу аутомобила ЕС6 и ЕС8 групи ЈАК „Моторс“.
Још један изазов са којим ће НИО морати да се суочи, јесу планови које његов амерички конкурент „Тесла“ има за Кину. Ове године компанија Илона Маска планира да покрене производњу својих аутомобила у азијској земљи. То ће омогућити америчкој компанији да смањи цене својих возила.
„Нисам оптимистичан у погледу дугорочне будућности компаније НИО“, изјавио је за „Блумберг“ консултант за „AutoForesight“, Јале Занг.
Због преокрета који је доживео НИО, све су гласнија упозорења да је Кина створила мехур на тржишту електричних возила, који може да експлодира у било ком тренутку.
Тренутно се у овој азијској земљи продаје половина од укупног броја електричних модела који се производе у свету. Велике тешкоће у пословању компаније НИО оправдано стварају забринутост за опстанак једног од најважнијих стубова кинеског аутомобилског тржишта.