00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Сан о слободи“
16:00
30 мин
ВЕСТИ (реприза)
Ко у Грузији покушава да спроведе обојену револуцију?
16:30
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Да ли је могућ НАТО без САД?
17:00
60 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Живот је као бокс: Научите да примате ударце, али задате победнички
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Пречник страним речима и изразима“
20:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Кина створила „мехур“ на тржишту који може да експлодира у сваком тренутку

© AP Photo / Ng Han GuanНИО, кинески произвођач електричних
НИО, кинески произвођач електричних  - Sputnik Србија
Пратите нас
Док је америчкој компанији „Тесла“ требало готово 15 година да збир укупних губитака достигне пет милијарди долара, њен конкурент, кинеска компанији НИО, за само четири године већ је премашила тај износ.

Ова компанија, коју многи називају „кинески Тесла“, током другог тромесечја ове године изгубила је око 369 милиона долара, што значи да је дневно била у губитку четири милиона долара.

Прекорачења трошкова, лоша продаја и вишеструка повлачења аутомобила са тржишта довели су до тога да је вредност компаније пала за 74 одсто након што је у 2018. достигла максимум од 11,9 милијарди долара. Очекује се да укупни губици достигну износ од 5,7 милијарди долара, наводи агенција „Блумберг“.

До краја септембра НИО настоји да смањи своју радну снагу за 14 одсто и да задржи само 7.500 запослених. Компанија коју је 2014. године основао кинески бизнисмен Вилијам Ли, суочила се са озбиљним проблемима због батерија које су се у њиховим моделима запалиле.

Због тога је НИО с тржишта повукао скоро 4.800 возила, или више од 20 одсто аутомобила које је компанија продала од оснивања. Поред тога, НИО је уступио право на производњу аутомобила ЕС6 и ЕС8 групи ЈАК „Моторс“.

Још један изазов са којим ће НИО морати да се суочи, јесу планови које његов амерички конкурент „Тесла“ има за Кину. Ове године компанија Илона Маска планира да покрене производњу својих аутомобила у азијској земљи. То ће омогућити америчкој компанији да смањи цене својих возила.

„Нисам оптимистичан у погледу дугорочне будућности компаније НИО“, изјавио је за „Блумберг“ консултант за „AutoForesight“, Јале Занг.

Због преокрета који је доживео НИО, све су гласнија упозорења да је Кина створила мехур на тржишту електричних возила, који може да експлодира у било ком тренутку.

Тренутно се у овој азијској земљи продаје половина од укупног броја електричних модела који се производе у свету. Велике тешкоће у пословању компаније НИО оправдано стварају забринутост за опстанак једног од најважнијих стубова кинеског аутомобилског тржишта.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала