Исто тако, земље попут Колумбије, Уругваја, Перуа и Чилеа такође су на листи интересовања кинеске аутомобилске компаније. Интерес за земље региона повећан је у светлу америчко-кинеског трговинског рата и високих тарифа на производе азијске земље.
„Међутим, ако Кина изгради фабрику аутомобила у Мексику или другим латиноамеричким земљама попут Колумбије, тада ће се произведена роба сматрати произведеном у Мексику или Колумбији. На овај начин се избегавају веће тарифе које САД намећу“, рекао је за Спутњик Ксу Шиченг, истраживач на Институту за Латинску Америку Кинеске академије друштвених наука.
Тренутно је више од 2.200 кинеских компанија покренуло производњу у Мексику и њихови производи се сматрају мексичким, рекао је.
С друге стране, Мексико и Кина извозе приближно исту робу у Сједињене Државе, а због тарифа на кинеске производе, количина испорука из Кине у САД се значајно смањила.
„Према томе, мексичка одећа, текстил, уређаји и други индустријски производи могу заменити кинеске на америчком тржишту“, рекао је Ксу Шиченг.
Аналитичар је такође оценио перспективе електричних аутомобила у Латинској Америци као оптимистичне.
„Данас се у Кини производи велики број аутомобила који се возе на путевима Чилеа, укључујући аутомобиле који користе нове изворе енергије“, рекао је Ксу Шиченг.
Еколошки проблеми постају све актуелнији сваким даном, тако да је прелазак на електричне аутомобиле „важан тренд у будућем развоју саобраћаја“, рекао је стручњак.
ЈАК „Моторс“ је стигао у Мексико 2017. Сада има фабрику у Сахагуну, у Идалгу (Мексико), а 2019. планира да заврши са 35 дистрибутера. За сада су у понуди шест модела аутомобила.
Кина има споразуме о слободној трговини са Чилеом, Перуом и Костариком. Објављени су и преговори о споразуму о слободној трговини са Панамом. Поред тога, 19 земаља Латинске Америке прикључило се пројекту „Пут свиле“.