Иницијатива за покретање тог захтева објављена је 2. октобра.
Према речима Ван Дама, одлука је донета једногласно. Посланици су захтевали да се разјасни зашто украјинске власти нису затвориле ваздушни простор изнад те области.
Motie nader feitenonderzoek sluiting luchtruim Oekraïne zojuist met algemene stemmen aangenomen. Fijn dat we kamerbreed kunnen optrekken inzake #MH17. @StichtingMh17 @cdavandaag https://t.co/xrP9Ulckec
— Chris van Dam (@ChrisvanDamCDA) October 8, 2019
Министар спољних послова Холандије Стеф Блок раније је изјавио да не види основ за покретање поступка о могућој кривици Украјине, али није изразио приговор на предлог посланика. Према његовим речима, могу се појавити потешкоће, јер за истрагу неће бити потребна само „сарадња Украјине, већ и Русије“.
Трагедија на небу изнад Донбаса
Путнички авион „боинг 777“ компаније „Малезија ерлајнс“, који је летео из Амстердама за Куала Лумпур, срушио се 17. јула 2014. године у близини Доњецка. Нико од 298 путника и чланова посада који су се налазили у авиону није преживео.
Кијев је за катастрофу оптужио устанике у Донбасу, који су пак изјавили да немају средства која би могла да оборе авион на тој висини. Без обзира на ратна дејства, Кијев није затварао небо изнад Донбаса за међународне путничке авионе.
Ради истраге о авионској несрећи формирана је међународна Заједничка истражна група, коју чине представници Аустралије, Белгије, Малезије, Холандије и Украјине. Међународна истражна група представила је прелиминарне резултате истраге о паду авиона на лету МХ17 на истоку Украјине. Она тврди да је малезијски „боинг 777“ оборен ракетним системом „Бук“, који припада 53. ракетној бригади Војске Русије из Курска. Истражна група сматра да је „Бук“ довезен из Русије, а затим враћен. Москва категорички негира те оптужбе.
Русија је спровела сопствену истрагу у којој је закључила да је МХ17 оборен старијом верзијом ракете „бук“ произведене 1986. године коју је имала Украјина, а Русија је поступно испразнила своје залихе те ракете у оквиру програма војне модернизације почетком 21. века. Руска истрага је обухватила опсежне студије форензичких доказа, досад невиђену декласификацију претходно тајних података о напредном војном хардверу и сложени експеримент одбрамбеног концерна „Алмаз-Антеј“, произвођача „Бука“, како би утврдила ко је оборио авион.