Радови у оквиру овог споразума биће усмерени на модернизацију и реконструкцију система за сигналну сигурност и телекомуникације.
Јединствени Диспечерски центар ће омогућити имплементацију нових технологија за управљање превозним процесом и сталну контролу саобраћаја возова, повећати пропусну моћ железничке пруге, оптимизовати трошкове коришћења и повећати безбедност саобраћаја на европским саобраћајним коридорима 10 и 11.
Споразум предвиђа извођење низа радова који обухватају изградњу мреже диспечерских центара за управљање саобраћајем, имплементацију аутоматизованог система за управљање, модернизацију железничке електро комуникације и друге радове.
Према условима потписаног документа, „РЖД Интернешнл“ израђује и пројекат за реконструкцију и модернизацију железничке пруге Ваљево-Врбница-Државна граница са Црном Гором, укупне дужине 210 километара, у циљу даљег извођења радова.
Подсетимо — „РЖД Интернешнл“ д.о.о. и „Инфраструктура железнице Србије“ а.д. потписали су 17. јануара 2019. године Уговор за пројектовање и извођење радова на изградњи железничке инфраструктуре Републике Србије, као и изградњу Јединственог Диспечерског центра за управљање саобраћајем возова.
Уговором је предвиђено извођење радова и испорука материјала у оквиру друге фазе реконструкције, модернизације и изградње двоколосечне железничке пруге за брзину од 200 километара на час на деоници Стара Пазова-Нови Сад, укупне дужине 40,44 километара, на прузи Београд-Будимпешта. Посебно ће бити изведени радови на изградњи електротехничке инфраструктуре, архитектонско-грађевинских и пропратних објеката, електроенергетских објеката, радови на регулисању водотокова и уређењу зоне експропријације.
Укупна вредност уговора износи око 230 милиона евра.