Воз је у железничкој станици Нови Београд уз „дугу сирену“ „пресекао“ црвену врпцу, чиме је означено званично успостављање прве железничке карго линије између две земље.
На црвеној траци је на српском и кинеском језику писало: „Први пут долази у Србију“, а на возу је са стране исписано: „Кинеске железнице поздрављају српски народ“.
Доласку воза су присуствовали председник Србије Александар Вучић, министарка грађевине Зорана Михајловић, заменик министра трговине Народне Републике Кине Ћен Кеминг, амбасадорка Кине Чен Бо и градоначелник Београда Зоран Радојичић.
Вучић и Ћен руковали су се са машиновођом и честитали му на успостављеној линији.
Српски председник је поручио да Србија више није успутна станица за кинеске возове, већ њихово одредиште.
Вучић је истакао да ће се крајем 2021. године, уколико посао буде завршен у предвиђеном року, од Београда до Новог Сада возом путовати 30 минута.
„Зашто би после тога било ко користио аутомобиле“, рекао је Вучић.
Воз је кренуо ка Србији пре тачно месец дана из кинеског града Ђинана у провинцији Шангдонг.
Превалио је око 10.500 километара, а траса воза је била: Кина–Монголија–Русија–Белорусија–Пољска–Мађарска–Србија.
У 28 вагона налази се опрема за изградњу брзе пруге од Београда до Будимпеште.
Реч је о опреми за системе контактне мреже као што су трансформатори, каблови, интегрисани системи аутоматизације за трафо станице, системи даљинског управљања за контактну мрежу, системи за напајање струјом контактне мреже и друга опрема за брзу пругу.