Зато су у помоћ притекли истраживачи „Гугл брејн“ тима, који се надају да ће уз помоћ АИ технологије успети да реше тај дугогодишњи проблем.
Највећи проблем код детекције мириса је што он субјективно делује на човека. Две особе ће исти мирис описати на потпуно другачији начин, пише „Пи-Си прес“.
Други проблем је што поједини молекули, иако су везани на исти начин, али окренути као у огледалу, могу да дају потпуно различите мирисе. Ствари се додатно компликују када се крене са комбиновањем мириса.
У теоријском раду који су објавили, истраживачи из „Гугла“ су објаснили начин на који су успели да „истренирају“ АИ да препознаје мирисе. Они су креирали сет од око 5.000 молекула које су идентификовали произвођачи парфема. Сваки молекул је добио „опис“ који ближе одређује његов мирис (тропски, ароматични, цитрусни, оријентални…).
Научници су искористили две трећине тих мириса да тренирају сву вештачку интелигенцију, како би придружили молекуле сваком мирису. Последња трећина мириса искоришћена је за тестирање алгоритма, који је на основу структуре молекула требало да предвиди како ће мирисати. Показало се да је тест био успешан, преноси Б92.
Ово је само први корак у тренирању вештачке интелигенције да правилно идентификује мирисе, али је веома важан јер се показало да он може да препозна сложене релације. То ће се у будућности сигурно одразити на све научне дисциплине које у основи имају хемију.