„Домет таквих порука треба да буде заслужен, а не купљен“, објавио је директор компаније Џек Дорси у серији твитова управо на тој друштвеној мрежи.
Као један од главних разлога за доношење тако радикалне одлуке је, како је написао Дорси, што политичка порука има домет када људи одлуче да прате неки профил или ретвитују, пренео је јавни сервис.
„Плаћање за домет уклања ту одлуку и намеће људима високо оптимизоване и циљане политичке поруке. Верујемо да ту одлуку не сме да компромитује новац“, истакао је директор „Твитера“.
Он је навео да политички огласи на интернету представљају потпуно нови изазов за грађански дискурс пре свега због оптимизованих порука усмерених ка микро-циљевима, непроверених информација и бројних лажи.
„Није реч о слободи изражавања. Ради се о плаћању за домет. Плаћање да би се повећао домет политичких говора има значајне последице са којима данашња демократска инфраструктура можда није спремна да се носи. Вреди направити корак уназад како бисмо се позабавили тим проблемом“, закључио је Џек Дорси у последњем твиту објављеном поводом нове одлуке интернет гиганта.
BREAKING: Twitter CEO Jack Dorsey: "We’ve made the decision to stop all political advertising on Twitter globally. We believe political message reach should be earned, not bought." https://t.co/JRVhHnaSFz
— NBC Politics (@NBCPolitics) October 30, 2019
Примена нове пословне политике почиње од 22. новембра, док ће више детаља о тој забрани компанија објавити 15. новембра.
Иначе, ривалска компанија „Фејсбук“ недавно је објавила да неће проверавати информације у политичким огласима, што је изазвало лавину негативних коментара.
Оснивач те компаније Марк Закерберг тада је рекао да „Фејсбук“ не размишља о томе да у време демократије цензурише политичаре или вести.