На ово питање ни у Хрватској нико нема одговор, поготово што су исти деоничари пре готово годину дана гледали како власници већинског пакета Месна индустрија „Браћа Пивац“ успевају да уз помоћ управе „Краша“ емисијом нових акција свој удео увећају са 25 на 30,7 одсто, преносе „Новости“.
Сада по истом принципу покушавају да лансирају нову емисију деоница и да се попну још који проценат горе, а све то би да ураде како би из приче о додатној докапитализацији елиминисали Шарановићеву „Капа стар групу“.
Управа „Краша“ и браћа Пивац, у страху од „Капа стара“, који се, према званичним подацима Загребачке берзе, крајем протекле недеље попео на 24,59 одсто власништва, већ најављују да неће дозволити Шарановићу да учествује у куповини новоемитованих акција. Све то не би било чудно да радници акције које су вределе 400 куна, сада неће да продају за 1.050 куна по комаду.
Иначе, одлуком Скупштине акционара од 31. августа 2018. извршена је емисија 125.000 нових акција у износу од 50 милиона куна, по цени од 400 куна за деоницу. Од тог броја акција Месна индустрија „Браћа Пивац“ уписала је 117.284 акције, што чини чак 93,8 одсто од укупно емитованих деоница, чиме је свој власнички удео у „Крашу“ повећала са 25 на 30,7 одсто.
Поменуте акције МИ „Браћа Пивац“ платила је 46,9 милиона куна. Непуних годину дана касније, 117.284 акције по цени од 1.050 куна на Загребачкој берзи вреде 123,1 милион куна. Из тога произлази да је МИ „Браћа Пивац“ за десет месеци остварила профит од невероватних 76,2 милиона куна (10,2 милиона евра), само на основу емисије нових деоница из 2018. године.
Поставља се питање зашто остали деоничари, а међу њима је и велики број радника, нису уписали деонице по овој изузетно повољној цени и остварили профит од 650 куна по акцији.
Можда се разлог крије у томе да се већ данима у хрватским медијима спекулише о поменутој новој емисији деоница, из које би на основу Члана 8 став 5 Статута „Краша“ могла бити искључена „Капа стар група“.
Имајући у виду да се нова емисија деоница може обавити на основу предлога управе „Краша“, а уз сагласност Надзорног одбора, поставља се питање ко и зашто МИ „Браћа Пивац“ омогућава овакве погодности, а дискриминише остале деоничаре.