Кина је једно од главних тржишта за немачке компаније, између осталог, за ауто-индустрију. Како објашњава „Њујорк тајмс“, иако трговина са Кином није главна немачка економија, током много година она је била једна од мањих компоненти немачког БДП-а, на чији раст је Берлин увек могао да рачуна.
Велики раст потражње за немачким аутомобилима у Кини током три деценије омогућио је да Немачка постане главна економија Европе. Ипак, сада се због трговинског рата раст кинеске економије успорио, што је довело до смањења унутрашње потражње и ударило на немачки извоз. Само четвртина немачких компанија које раде у Кини, очекује да ће постићи на крају 2019. године своје очекиване резултате. Тако је аутомобилски концерн „Фолксваген“ већ смањио своје прогнозе о продаји за 2019. годину.
Темпо раста кинеског БДП-а у позадини трговинског рата и успоравања светске економије пао је до 27. годишњег минимума. Смањење потражње у Кини ударило је на немачку економију, чији је извоз на крају другог квартала 2019. године смањен за 1,3 процента. То је постао најгори резултат за Немачку од 2013. године. Подаци за трећи квартал за сада нису откривени, они ће бити представљени 14. новембра.