Кампању „Да се боље разумијемо“, СНВ је покренуо пре два месеца, с циљем скидања стигме са ћирилице и српског језика.
Кампања је кренула поводом седнице вуковарског Градског већа о равноправној употреби хрватског и српског језика и латинице и ћирилице у том граду, која упркос Уставу и Уставном закону о правима националних мањина још увек није спроведена. Настављена је постављањем огласа којим се у новембру позивало на заједничко гледање фудбала и ногомета, односно утакмица Црвене звезде и Динама у фудбалској Лиги шампиона, да би данас СНВ поставио плакате са именима троје председничких кандидата, који, како се наводи, по анкетама имају највећу подршку међу бирачима.
Jer Hrvatska zna ćirilicu. pic.twitter.com/GcMoItfeTP
— Srpsko narodno vijeće (@SrpskoV) December 5, 2019
На „џамбо“ плакатима су написана имена Колинде Грабар Китаровић, уз њен слоган „Предсједница. Јер Хрватска зна“, Зорана Милановића — „Нормално, предсједник с карактером“ и Мирослава Шкоре — „Сад ил' никада“, написаним на ћирилици, уз лого СНВ-а и слоган кампање „Да се боље разумијемо“.
„Постављање ’џамбо‘ плаката део је наставка кампање СНВ-а, покренуте с циљем скидања стигме са ћирилице као писма. Поставили смо плакате са предизборним слоганима троје председничких кандидата написаним на ћирилици. Како смо и најавили, кампања одговара на актуелни друштвени тренутак, а то су тренутно председнички избори. Настојимо да промовишемо ћирилицу као равноправно писмо и Србе као равноправне грађане Републике Хрватске“, рекао је за хрватски портал „Новости“ председник СНВ-а Борис Милошевић.
Милошевић је објаснио да на тај начин СНВ жели да привуче пажњу јавности на положај ћирилице у друштву коришћењем слогана кандидата.
Милошевић је истакао да СНВ овом кампањом нема жељу да изрази подршку ниједном кандидату нити преферира икога од њих, већ је то искључиво у циљу промовисања равноправности ћириличног писма.
Ћирилични плакати ће бити постављени у Загребу, Сплиту и Ријеци.