Како се наводи, Русија се фокусира на сопствене луке на Балтичком мору. Пуштен је у рад нови терминал „Лугапорт“ у Уст-Луги, а у Калињинградској области се гради дубоководна лука.
У првој половини 2019. године руски саобраћај кроз естонске, летонске и литванске морске луке смањен је за 12,4 одсто у поређењу са истим периодом прошле године.
Руски аналитичар Николај Кучеров тврди да Москва само покушава да плати мање за транзит трима земљама НАТО-а. У последњој години балтичке земље су наплатиле од Русије 200 милиона долара, а то је мање него у 2018. години, јер је саобраћај смањен.
Како се наводи, због озбиљног смањења транзита страдаће не само терминали балтичких земаља, него и њихове железничке мреже, јер су оне уско повезане са лукама.